7. syyskuuta 2012

Treeniä & piparminttuteetä

Torstai 7.9

BJJ 1h 30

Alkulämmittelyksi harjoittelimme mm. vastustajan grippien purkamista sekä hänen kontrollin ottamista. Vaikeimpana asiana, mitä alkulämmittelyissä kävimme läpi oli ehdottomasti erilaiset judosta tutut alasviennit, kuten lonkkaheitto. Tatamilla meitä oli opettamassa maailmallakin kilpaillut judon huippunimi, jonka neuvojen avulla minäkin sain lonkkaheiton menemään vähän sinnepäin niin kuin sen kuuluisi mennä. Lämmittelyiden lopuksi kävin myös kehässä kokeilemassa grippien ottoa tästä judomiehestä, mutta aikamme siinä pyörittyämme tämä mamma lensi komeassa kaaressa kanveesiin. Tämän harjoituksen myötä sain kyllä paljon uusia ideoita kuinka aloittaa ottelu - tytöillä, kun on paha tapa hypätä/ vetää full guardiin.

Tekniikkana kävimme muutamaa eri sweeppiä alta half guardista, mikä on positiosta minulle epämiellyttävin. Epämiellyttävyyden poistamiseksi on vain harjoiteltava lisää - ei ole oikotietä onneen tässä(kään) asiassa! Lopuksi yksi 2 minuutin erä tehtäväsparria, minkä lisäksi kolme 5 minuutin erää positiosparria, missä lähtötilanne oli päivän tekniikan mukaisesti alta half guardista.


Perjantai 7.9


Voimaharjoitus 1h 15min

Aamulla olin nostamassa rautaa tyttäreni leikkiessä sillä välin tatamin laidalla. Alkulämmittelyksi 15 minuuttia 8 kilon kahvakuulan heiluttelua ja hyppynarulla hyppimistä.

Liikkeet:
- negatiivinen leuanveto
- raaka rinnalleveto
- guardista nouseminen 6 kilon kuntopallo vastuksena
- etukyykky
- vatsalihakset
- punnerrus
- hauiskääntö 12 kilon kahvakuulalla
- raaka rinnalleveto + työntö ylös

Kolme kierrosta.

Tänä iltana oli tarkoitus mennä vielä lajitreeneihin Lahden Gentaille, mutta sekä kroppa että mieli vaativat lepoa. Nyt siirryn piparminttuteeni kanssa olohuoneen lattialle venyttelemään jumissa olevia raajojani.
Hyvää viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.