23. lokakuuta 2012

It's all about the hips

Hätävälipala ennen treeniä sekä tarvittavat lisäravinteet 

Viikon ensimmäisissä lajiharjoituksissa tekniikkana oli One Leg X-Guard - Position hallintaa sekä kaksi yksinkertaista sweeppiä. Sain tekniikat toimimaan, mutta vielä voi mennä hetki jos toinenkin ennen kuin näin fancyn tekniikan saa toimimaan sparrissa.

Tämän päivän lajiharjoituksissa käsittelimme tyttöjen kesken mountista pakenemista, mikä on useammalle meistä todella haastavaa. Mountista paettaessa on syytä muistaa kaksi tärkeää asiaa: siltaus sekä katkarapuliike. Olennaista on saada kaverin käsi/ kädet haltuun itsensä sekä kaverin väliin, mutta niin ettei sinulle onnistuta tekemään käsilukkoa. Jos otat vain toisen käden haltuun, siltausta voi auttaa, että laitat vapaana olevan kätesi kaverin lantiolle, minkä avulla työnnät häntä hieman.

Sekä siltauksessa että katkarapuliikkeessä on olennaista lantion hallinta - It's all about the hips! Jaloilla on myös muistettava ponnistaa - ilman sitä kumpikaan liikkeistä ei ole riittävän tehokas. Siltauksessa paras suunta liikkeelle on suoraan ylöspäin, kun taas katkarapuliikkeessä liike kohdistuu viistosti kaverista poispäin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.