2. lokakuuta 2012

Half guardista pystypainiin

Loppuviikosta vaivannut huono olo meni viikonlopun aikana onnekseni ohi eikä lepopäivien määrä päässyt kasvamaan kohtuuttoman suureksi. Luulen, että pari erittäin huonosti nukuttua yötä vaikuttivat osaltaan heikkoon olooni. Tyttäremme, n. 5kk, tekee parhaillaan ensimmäisiä hampaitaan eikä uni meinaa tulla joka yö, kun ikeniä kutittaa niin vietävästi.

Tiistai 2.10

Voimaharjoitus 1h
BJJ 1h 30min
Venyttely 30min

A1. Ylätalja V-kahvalla 3 x 8 50kg, 1 x 4 55kg (ei tarpeeksi toistoja → pienemmät painot), 1 x 6 50kg
A2. Tasapenkki käsipainoilla 3 x 8 12,5kg, 2 x 7 15kg
B1. Pystypunnerrus tangolla, seisten 1 x 7, 6, 7 17kg
B2. Face Pull taljassa 2 x 12 35kg, 1 x 9 40kg
C1. Trap 3 3 x 12 2,5kg
C2. Hauiskääntö mutkatangolla, seisten 1 x 7 19,5kg (ei tarpeeksi toistoja → pienemmät painot), 1 x 7, 6 17kg
C3. 1-käden soutu taljassa (kaulalle) 1 x 8, 8 10 22,5kg

Voimaharjoitus onnistui oikein mainiosti! Mm. pystypunnerrus kulki huomattavasti paremmin kuin aikaisemmin.

Voimaharjoituksen jälkeen maistui täysjyväriisi, kanan fileepiffi ja rehut

Viime viikkoina olemme tytöille suunnatuissa treeneissä käsitelleet half guardia todella intensiivisesti, mutta tänään oli aika siirtyä treenaamaan täysin toisenlaisia asioita - pystyhommia nimittäin! Päivän aiheena olivatkin sekä käsivarsi- että lonkkaheitto. Molemmat heitot tuntuivat aluksi haastavilta, mutta vähitellen heitot alkoivat onnistua. Lonkkaheitto oli selkeästi vaikeampi kuin käsivarsiheitto, mutta ei todellakaan mahdoton - pienellä hiomisella sekin alkaa varmasti sujumaan kuin vettä vaan.

Lopuksi sparrasimme kolme viiden minuutin erää - sparri kulki tänään huomattavasti paremmin kuin eilen!

4 kommenttia:

  1. Uni on kyllä tärkeä asia kokonaisuuden kannalta. Mä oon aina ollu kova nukkumaan, ja jos unet jää alle 7h ja ovat pätkittäisiä, niin peilistä kattelee zombie ja olo on tosi hutera..

    Tsemppiä treeneihin ja vauvanhoitoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Onneksi pari viime yötä ovat menneet taas vähän paremmin. :-)

      Kiitos tsempeistä Anu!

      Poista
  2. Hyvin sulta lähti ne heitot sujumaan! :) jos jollain on reeniasenne kunnossa niin Ellulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tämäpäs vasta on kiva kuulla! Niitä vaan harjoitellaan liian harvoin, että pääsevät mokomat unohtumaan niin helposti. :-)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.