30. lokakuuta 2012

Perusteet - kaiken A & O

Maanantaina lajiharjoituksen teemana oli guard: avaaminen sekä sen ohittaminen. Tuttua kauraa, mutta sitäkin tärkeämpää.

Hyvä ruoka, parempi mieli

Tänään vain tytöille suunnatuissa treeneissä käsittelimme knee on the bellya. Kertasimme viime sunnuntaina opetetun käsilukon sinua (päällä olevaa) lähimpänä olevaan käteen. Uutena asiana opettelimme käsilukkoa myös kauempana olevaan käteen sekä kuinka alla oleva pystyy puolustautumaan kaverin yrittäessä sekä päästessä knee on the bellyyn.

EDIT: 1.11 10:31 Knee on the belly -positiota treenataan harvoin, vaikka kilpailuissa siitä saa loppupeleissä melko helposti.

Sekä eilisen että tämän päivän treeneissä emme sparranneet normaalia sparria vaan tehtäväsparria. Maanantain treenit onnistuivat hyvin, mutta tänään olin kieltämättä hieman vaisu, eli taidanpa siirtyä tästä vielä hetkeksi sohvan nurkkaan piparminttuteeni kanssa ennen kuin käyn nukkumaan (kellohan on jo (!) 20:47.

2 kommenttia:

  1. Pakko kommentoida :) Oon samaa mieltä siitä, että polvi pakilla on hyvä tapa kerätä pisteitä kisatilanteessa, mutta pisteitä tuosta suorituksesta saa 2. Sivusidonnasta itsestään ei taas saa yhtään pistettä - sen sijaan esim. jos saa ohitettua guardin ja kontrolloi esimerkiksi sivusidonnassa positiota (eli varmistaa ohituksen), saa ohituksesta 3 pistettä.

    Mut joo, piparminttutee on hyvää.

    VastaaPoista
  2. Nyt on yksi sun toinenkin ollut sitten väärässä tuon pistemäärän suhteen, kiitos kun oikaisit. :-)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.