14. lokakuuta 2012

½ volyymilla

Olosuhteiden sanelemana tästä viikosta tulikin ½ volyymin viikko. Alkuviikon pidin täyslepoa rankan seminaariviikonlopun jälkeen ja loppuviikolle ei enää mahtunutkaan kuin kaksi laji- ja voimaharjoitusta. Voimaharjoitukset tein uuden ohjelman mukaisesti.

Sekä torstaina että perjantaina treenasin brasilialaista jujutsua. Torstaina käsittelimme tekniikkana De La Rivaa ja Berimboloa, kun taas perjantain lajiharjoituksessa oli vuorossa huomattavasti helpompi sweeppi, keinusweeppi. Uutena asiana, ainakin minulle, opettelimme hakemaan keinusweepissä gripin kaverin niskan takaa kauluksesta emmekä tuttuun tapaan hihansuusta.

Treenin jälkeistä sapuskaa

LAUANTAI: Treeni 1 - ylävartalo

A. Negatiivinen leuanveto 1 x 8, 8, 8, 5, 4
B. Kapea penkkipunnerrus tangolla 3 x 8 30kg, 2 x 8 32,5kg
C1. Pystypunnerrus käsipainoilla, istuen 1 x8 6kg, 1 x 8 7kg, 1 x 8 8kg, 1 x 8 9kg
C2. Alataljasoutu V-kahvalla 1 x 10 20kg, 2 x 10 25kg, 1 x 10 30kg
D1. Trap 3 3 x 12 2,5kg
D2. Garhammer Raise vinopenkissä 1 x 8, 8, 6

Ensimmäinen uuden ohjelman mukainen ylävartalontreeni meni hyvin, vaikkakin sopivia painoja hakien. Vanhasta tottumuksesta aloin tekemään mm. penkki- sekä pystypunnerrusta samoilla painoilla millä ennenkin, mutta yllätykseni voimani olivatkin kasvaneet - etenkin pystypunnerruksessa! Mutta en kyllä muista milloin viimeksi olisin nostanut penkistäkään yhtään enempää kuin oman perseeni.

Sunnuntaina olin potkimassa palloa kotipaikkakunnallani Iitissä. Minua pyydettiin mukaan ystävyysotteluun varsinaisen joukkueen kärsiessä pelaajakadosta - no minähän suostuin moiseen ilomielin! Pelin jälkeen ajoin takaisin Lahteen, missä suuntasin kuntosalille tekemään treeniviikkoni toisen voimaharjoituksen.

SUNNUNTAI: Treeni 2 - alavartalo

Lämmittelynä mm. raakatempausta pienillä painoilla.

A. Raakarinnalleveto -complex (2 x clean pull + 1 x power clean) 8 x 3
B. Maastaveto tangolla 1 x 5, 5, 5, 4, 5 60kg
C. Etukyykky 1 x 5, 4, 4 52,5kg
D1. Glute Ham Raise 3 x 8
D2. Pohkeet istuen (jalkaterät sarjoissa ulos-, keskelle- ja sisäänpäin) 3 x 10 20kg

Raakarinnalleveto -complex onnistui paremmin kuin torstaina harjoitellessani sitä Jonin kanssa. Ainoastaan kerran tai kaksi tekniikka pääsi hajoamaan ja suustani pääsi naisellisesti: "Vittusaatana!" Etukyykky tuntui poikkeuksellisesti todella raskaalta, viimeisessä sarjassa oli otsasuoni pamahtaa ja naamalla oli ehkäpä maailman rumin irvistys. Uusi liike, Glute Ham Raise, sai mukavan poltteen sekä takareisiin että hanuriin, minkä vuoksi taidankin seuraavaksi siirtyä venyttelemään. Se on moro!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.