12. lokakuuta 2012

Helvetin hyvä

Torstaina tapasin taas Optimal Performancen Jonin sekä Sannan. Joni vastaa tällä hetkellä voimaharjoitteluohjelmistani ja Sanna puolestaan auttaa oikeanlaisen ravinnon sekä lisäravinteiden kanssa. Jonin kanssa kävimme läpi uutta voimaharjoitteluohjelmaani, missä pääseen tekemään mm. rinnallevetoa. Rinnalleveto on liikkeenä äärimmäisen haastava, minkä sain totisesti huomata tuona torstai-iltapäivänä, mutta mahdottomuus se ei ole - kuten ei mikään asia asenteen ollessa kohdallaan!

Jonin kanssa kuvasimme myös uutta materiaalia Project BJJ Fighter -videoon - stay tuned!

Sannan vastaanotolla kävin vaa'alla, mikä näytti ilokseni pienempiä lukemia, mitä olin edes osannut kuvitella. Numerot 60,8 pamahtivat digitaalivaa'an näytölle ja minulta pääsi spontaani: "Oho!" suustani. Sanna teki minulle myös biosignature -mittauksen, minkä tulokset näkyvät alapuolella. Taulukossa myös lähtötilanteen mittaustulokset.

Biosignature -mittauksen tulokset 12.9 sekä 11.10

Kuukaudessa painoni on tippunut 1,8kg, minkä lisäksi olen tiputtanut rasvaprosenttiani 15,8 prosentista 12,4 prosenttiin, eli 3,4 prosenttiyksikköä - helvetin hyvä, kuten Sanna sanoi! Taulukossa näkyy punaisella takareiden piste, mikä kertoo naishormonien määrästä kehossani. Optimaalinen arvo naisilla alle 20mm. Mitä enemmän rasvaa on takareiden pisteessä, sitä enemmän kehossani on estrogeeniä, erityisesti kehon ulkopuolelta tulevia estrogeenin kaltaisia aineita. Vaikka tämä arvo oli noussut sitten ensimmäisen mittauksen, Sanna vakuutteli minulle ettei ole syytä huoleen.

Toiseksi oli kiilannut  navan sivun piste, mikä kertoo kortisolista - optimaalinen arvo 15mm tai alle. Mitä enemmän kehossani on rasvaa tällä kohdalla, sitä enemmän kehooni on erittynyt stressihormoneita pitkällä aikavälillä.

Kolmantena on lonkan sivu, eli meikäläiselle tutummin jenkkakahvat, mikä taas kertoo insuliinista. Mitä enemmän rasvaa on kertynyt lonkan sivuun, sitä enemmän olen syönyt hiilihydraatteja sietokykyyni nähden tai sitä suurempi epätasapaino on eri ravintoaineiden välillä - optimaalinen arvo 15mm tai alle. Resepti tuloksen pienentämiseen: lisää proteiinia, kasviksia, rasvaa ja vähennä hiilihydraatteja ruokavaliossasi.

Kuten taulukosta näkyy mittaustulokset ovat menneet alaspäin, takareiden pistettä lukuunottamatta. Suunta on oikea, mutta maaliin on vielä matkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.