11. marraskuuta 2012

Kuusi ja nolla

Kahdessa viikossa painoni on laskenut vain 200g, eli nyt olemme luvussa 60kg. Noin kerran kuukaudessa naisen keho tuppaa (ainakin omalla kohdallani) keräämään mukavasti nestettä, minkä vuoksi paino on heitellyt aikalailla kuluneiden viikkojen aikana. Tuntuu uskomattomalta, että tällä hetkellä painan 5 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta.

Tämä viikko on tosiaan ollut ½ volyymin viikko, mikä on tuntunut erittäin oudolta. Aloittaessani yhteistyön Optimal Performancen kanssa treenaamisestani on tullut huomattavasti viisaampaa. Nyt lepäämiselle on paikkansa treenien keskellä enkä viikosta viikkoon treenaa pää kolmantena jalkana keho ylikierroksilla. Joskus olen tehnyt senkin virheen enkä ole pitänyt lepopäiviä tai syönyt vapaita aterioita, minkä seurauksena, esimerkiksi viime syksynä sairastuin. Sairastumiskierrettä kestikin sitten 10 viikkoa, koska keho ei yksinkertaisesti enää toiminut oikein - paino nousi, mieli painui maahan, kroppaan sattui. Ei hyvältä kuulosta!

Naminami, aamupalamunakas

½ volyymin viikot mahdollistavat sen, että täysin laakereillani minun ei tarvitse olla kokonaista viikkoa vaan voin treenata edelleen, mutta maltillisesti ja kroppa saa kaipaamansa levon. Tämän viikon aikana olen keskittynyt normaalia enemmän kehonhuoltoon mm. venyttelyn, putkirullauksen, kiropraktiikan sekä hieronnan avulla - what a great feeling!

Joni lähetti minulle tänään uuden voimaharjoitteluohjelman, mitä pääsen koeajamaan heti huomenna. Tässä kuitenkin kevyen viikon treenini, jolloin sarjojen lukumäärät on puolitettu. Kevyestä viikosta huolimatta ennätykset paukkuivat.

Lauantai 10.11

A. Negatiivinen leuanveto 3 x 8
B. Kapea vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 1 x 8, 8, 6 12,5kg
C1. Pystypunnerrus käsipainoilla, istuen 2 x 8 12,5kg
C2. Alataljasoutu V-kahvalla 2 x 10, 8 40kg
D1. Trap 3 2 x 12 3kg
D2. Garhammer Raise vinopenkissä 2 x 10

Jumppaa heinäpaalien päällä maalla

Sunnuntai 11.11

A. Raakarinnalleveto -complex (2 x clean pull + 1 x power clean) 4 x 3
B. Maastaveto tangolla 3 x 7 62,5kg
C. Takakyykky 1 x 7, 5, 7 55kg
D1. Glute Ham Raise 1 x 8, 10
D2. Pohkeet istuen 1 x 10, 9 50kg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.