19. marraskuuta 2012

Valitusta turhasta

Ruokaa tuokaa, vatsa huokaa

Painon pysyessä suurinpiirtein samoissa lukemissa viikosta toiseen, olen miettinyt mitä voisin tehdä toisin. Syön toki Sannan laatiman ruokavalion mukaisesti, mutta mitä minun tai meidän tulisi muuttaa, jotta paino tippuisi vielä pari kiloa. Painoindeksini on tällä hetkellä 21,5, eli olen normaalipainoinen, mutta se ei kerro koko totuutta. Kehonkoostumuksen suhteen painon tulisi vielä tippua, koska ylimääräistä on - näkeehän sen, kun katsoo peiliin.

Yli yhdeksän kuukauden odotuksen palkkioksi sain maailman suloisimman tyttären, mutta alavatsalleni tuo aika teki rumaa jälkeä. Olen yrittänyt opetella pois luonteenpiirteestäni, Kaikki mulle nyt, heti, mutta satunnaisesti harmistun, kun tuntuu ettei mitään muutoksia tapahdu omassa kehonkoostumuksessa (vaikka oikeasti tapahtuukin). Sitä vaan tulee sokeaksi omalle peilikuvalleen, mutta onneksi mm. vaatteet kertovat mitä todellisuudessa tapahtuu. Nimimerkillä, kaikki entiset housunsa kierrätyskeskukseen vienyt ja parit uudet pienemmät housut ostanut.

Facebookissa bongasin alapuolella olevan kuvan, mitä myös mieheni minulle näytti sanoen: "Hei katso, vähän hassu kuva. Sulla toi vaan menee toisinpäin!" Ei kai siinä sitten voinut muuta kuin hymyillä ja olla tyytyväinen omiin saavutuksiinsa.

Kuva Facebookista

Kokonaisuudessaan olen erittäin tyytyväinen siihen, mitä olen muutamassa kuukaudessa saanut aikaan. Tekemäni muutokset ovat olleet pääsääntöisesti helppoja toteuttaa, mutta välillä tuntuu ettei jaksa tai mikään ei onnistu. Tällöin positiivinen ajattelu tai ajatuksien purkaminen sanoiksi, esimerkiksi bloggaamalla, saa asiat näyttämään taas huomattavasti valoisimmilta. Tai sitten vaan lähtee sinne treeneihin tai syö sen sinulle laaditun ruovalion mukaisesti niin johan on hyvä fiilis.

Turhaan minäkin siis tässä marisen, eli ei muuta kuin hyvät yöt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.