8. joulukuuta 2012

Viimeisimmät kuulumiset treenirintamalta

Treenit ovat kulkeneet pääsääntöisesti erinomaisesti, mutta tämän viikon aikana mieltäni on vaivannut muutama asia. Jo alkulämmittelyssä sykkeeni nousee tähtitieteellisiin lukemiin, mikä on erikoista sen vuoksi, etten käsittääkseni ole ihan rapakunnossa. Tämän lisäksi olen tuntenut itseni voimattomaksi sparrin aikana. Tätä ongelmaa ei taas ole ollut voimaharjoittelussa, koska treenipainot menevät tasaisesti eteenpäin! Yksi iso mysteeri on myös se, etten hikoile samalla tavalla kuin yleensä. Minulle tulee lämmin, mutta tavanomaiset naiselliset hikikarpalot otsalla sekä valtameren kokoinen hikilammikko tatamilla ovat historiaa. Pitäisikö näistä oireista huolestua vai olenko vain laiska?

Tässä viimeisin voimaharjoitteluni numeroina.

A. Raakarinnalleveto 8 x 3 30kg
B. Tempausveto (HIDAS alaslasku, n. 5 sekuntia) 5 x 10 27,5kg
C1. Askelkyykky (toistot per jalka) 4 x 10 8kg/ käsi

Lisäsin raakarinnallevetoon painoja, koska 27,5 kiloa alkoi tuntua liian kevyeltä eikä tekniikkaa ollut enää niin helppo pitää kasassa. Hieman suuremmilla painoilla oikean tekniikan pitäminen on huomattavasti helpompaa, kun on sopiva vastus. Askelkyykyssäkin sain ottaa isommat käsipainot käyttöön, minkä seurauksena istuminen tai portaiden nouseminen kolmanteen kerrokseen (taloyhtiössämme ei ole hissiä) ei tunnu erityisen mukavalta.

Miksi minusta ei oteta treenikuvia? - Koska näytän möröltä treenatessani
ja haluan keskittyä kuvien ottamisen sijaan TREENAAMISEEN

Eilen illalla olin Sauli Heilimön seminaarin ensimmäisissä treeneissä Lahden Gentailla. Kevyiden alkulämmittelyiden jälkeen sparrasimme viisi 5 minuutin erää, minkä jälkeen siirryimme katsomaan ja harjoittelemaan tekniikoita butterfly guardista - kuinka estää mahdollinen sweeppi sekä kuinka kuristaa kaveri. Yksinkertaisia tekniikoita, mitä pitää ehdottomasti alkaa hakemaan sparrissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.