18. joulukuuta 2012

BioSig -tilannekatsaus sekä uutta luettavaa

Viime keskiviikkona matkustin pitkästä aikaa Tampereelle tapaamaan valmentajiani Sannaa ja Jonia. Joni vastaa tällä hetkellä voimaharjoitteluohjelmistani ja Sannan kanssa olemme vieneet ruokavaliotani parempaan suuntaan.

3. BioSignature -mittaukseni

Kuvittelin, että mittaustulokset olisivat huonommat, koska treenit ovat olleet katkolla sekä kausiflunssan että ylikunto-oireiden vuoksi. Tilanne on erittäin hyvä ottaen huomioon edellä mainitut seikat sekä siitä aiheutuneen n. 1,5 kilon painon nousun nesteiden kertymisen seurauksena. Viime aikaisten tapahtumien perusteella olisi voinut luulla, että mm. stressihormonien määrä olisi ollut noussut kehossani, mikä näkyisi rasvan lisääntymisenä navan, Umbil, kohdalla - olihan se lisääntynyt, mutta vain millillä. Myös pari muuta pistettä oli noussut, mutta sekä lavan, kylkiluiden sivun, polven, etu- että takareiden pisteet olivat laskeneet. Etenkin takareiden piste, mikä kertoo naishormonien määrästä kehossa oli laskenut huomattavasti 22,5:stä 18:aantoista. Mitä enemmän tässä kohdassa on rasvaa, sitä enemmän estrogeeniä, erityisesti kehon ulkopuolelta tulevia estrogeenin kaltaisia aineita, kehossasi on.

Tapaamisessamme sain neuvoksi levätä niin kauan kunnes flunssa helpottaa. Ensimmäisellä treeniviikolla lajitreenit käyntiin ½ volyymilla. Jos kaikki kuitenkin okei → täyttä höyryä eteenpäin! Pakuriteetäkin Sanna kehotti nauttimaan, mutta enpä ole moista vielä käsiini ennättänyt saada.

Jonin kanssa keskustelimme kuinka valmennusproggiksemme on mennyt, mitä teemme tulevaisuudessa yms. Olen äärimmäisen kiitollinen tästä valmennuksesta! Ilman Optimal Performancelta saamaani apua, tuskin olisin tässä tilanteessa. Treenaamiseni on järkevästi suunniteltua, tavoitteellista, mutta levollekin on paikkansa. Sannan avulla syön nykyisin riittävästi enkä näännytä itseäni liian pienellä kalorimäärällä.

Tuhti lukupaketti

Omistuskirjoitus, jihuu!

Tampereen toimistolta mukaani tarttui myös Kaisa Jaakkolan uusin teos Hormonitasapaino, mikä vaikuttaa erittäin lupaavalta lukukokemukselta. Olen lukenut hänen esikosteoksensa Hormonidieetin vähintään viisi kertaa ja jokaisella kerralla olen oppinut jotain uutta. Helppolukuisuutensa vuoksi aiheisiin vähemmänkin tutustuneet pystyvät helposti oppimaan sekä ennen kaikkea sisäistämään näitä, välillä hieman vaikeitakin, asioita.

Sain hetki sitten tyttäreni nukahtamaan aamupäivän nokosille, mistä innostuneena taidankin keittää pannullisen teetä, ottaa mukavan asennon sohvalta ja aloittaa lukemaan yhden esikuvani uusinta kirjaa.

Kaikkea hyvää viikkoosi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.