22. tammikuuta 2013

Päivä kerrallaan ja ilman stressiä, kiitos

Alkuviikkoon on mahtunut niin kahvakuula-, laji- kuin tuttua voimaharjoittelua kuntosalilla. Viikko alkoi kevyellä kahvakuulatreenillä, kun pääsin kokeilemaan Sports Ladyn kahvakuulatreeni DVD'tä - tästä lisää myöhemmin!

Ennen maanantain lajiharjoitusta olin purppuravyö Severin kanssa harjoittelemassa muutamaa alasvientiä sekä pystypainia yleensä. Näin ensimmäisellä yhteisellä treenikerrallamme keskityimme oikeiden suoritustekniikoiden löytämiseen, mutta ensi kerralla nostamme volyymia, jotta harjoittelemamme asiat onnistuisivat myös tulevissa otteluissani. Varsinaisissa harjoituksissa päivän tekniikkana käsittelimme varmasti kaikille lajin harrastajille tuttua guardin avaamista sekä ohittamista. Nimenomaan ylösnouseminen oli avainasemassa opettelemissamme tekniikoissa. Tuttua kauraa parilla detaililla höystettynä!

Tänä aamuna olin tuttuun tapaan ennen auringonnousua tekemässä voimaharjoitusta. Pienien painonpudotusongelmien vuoksi muutimme salitreenit puhtaasti voimapainotteisiksi, eli toistomäärät tippuivat 2-4 toiston välille. Tähän päälle vielä 2-3 intervallia sen mukaan kuinka lajiharjoituksiltani ehdin!

A. Raakarinnalleveto 6 x 3 35kg
B. Raakatyöntö 6 x 3 35kg
C. Etukyykky 1 x 4, 3, 3, 3 55kg

Sekä raakarinnallevedossa että -työnnössä sai ottaa raskaammat painot käyttöön. Myös etukyykkyyn oli lisättävä pari 2,5 kilon levypainoa.

Kuva täältä

Nyt menemme päivä kerrallaan stressaamatta tulevasta, koska se ei ainakaan edistä rasvanpolttoa. Allostaattinen kuorma voi kasvaa liian suureksi, eli mikäli keholle annetaan stressiä eri lähteistä vuorokauden ympäri niin ei hyvää seuraa. Liikunta on stressiä, vähäinen uni on stressiä ja, jos tämän päälle vielä mieli painuu stressin puolelle niin pian mennään metsään.

4 kommenttia:

  1. Hei!
    Haluaisin udella miksi yrität pudottaa painoasi entisestään, koska mielestäni sulla on todella hyvä kroppa jo, eikä ainakaan painoa enää mun mielestä tarvitsisi pois ottaa, lisää lihasta mielummin. En ole kuitenkaan lukenut blogia pitkään joten en tiedä jos sinun on pakko painaa tietyn verran esim. kisoissa, että pääset siihen luokkaan tai jotain sinne päin..? Sitten ymmärrän asian erittäin hyvin, mutta muuten.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi, ja kiitos kommentistasi! :-) Tarkoituksenani on tosiaan kilpailla BJJ Finnish Openeissa (04/ 2013) -58,5 kiloisten painoluokassa. Ylempi painoluokka on +69kg, mikä on taas sekä minun kokooni että voimiini nähden liian suuri sarja. Pienimmissä salikilpailuissa on usein myös -64 kiloisten painoluokka, mutta suurimmissa Suomen kisoissa vain nämä kaksi. :-/

      Poista
  2. Kiva kun selvensit, nyt ymmärrän täysin! Tsemppiä paljon projektiin(ja tuleviin kisoihin) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei mitään, mielelläni vastaan kysymyksiin. :-)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.