29. tammikuuta 2013

Leuanveto

Elämäni ensimmäisiä leuanvetoja

Viikonloppuna tein sparritreenin yhdessä purppuravyö Severin kanssa. Lähdimme aina pystystä, jotta saisin omaan peliini lisää varmuutta ja tekemisen meininkiä. Sain haettua hyvin eri lopetuksia, mutta totta kai oma kokemattomuuteni näkyi sparrissa pari vyöarvoa kokeneempaa henkilöä vastaan. Positiivinen palaute kehityksestäni antoi kuitenkin lisäpotkua sekä motivaatiota treenaamiseen ja kisavalmistautumiseen.

Viikonloppuna minun olisi kuulunut tehdä myös kaksi Zuzka Light'in intervalliharjoitusta, mutta mieleni kaipasi ulkoilmaan, joten tein intervallit vaihtoehtoisesti kirpeässä pakkassäässä juosten - ihana fiilis! ♥ Etenkin sunnuntai-illan lenkki sai minut erityisen hyvälle tuulelle askeleen ollessa todella kevyt, vaikka juoksuharjoituksia ei ole tullut tehtyä sitten viime kesän.

Sunnuntaiaamuna kävin tekemässä viime viikon kolmannen voimaharjoituksen, mikä näytti kokonaisuudessaan tältä:

A. Raakarinnalleveto 6 x 3 40kg
B. Raakatyöntö 6 x 3 40kg
C. Etukyykky 4 x 3 55kg
D. Selän ojennus 5kg:n levypaino vastuksena 4 x 8

Sekä raakarinnalleveto että -työntö ovat edelleen erittäin vaikeita liikkeitä, mutta minä hion niiden tekniikat kuntoon - meni siinä sitten viikko tai vuosi, ihan sama, minä opettelen! Etukyykkyä runnon menemään like there's no tomorrow Nyt etureidet ovatkin sitten niin kipeät, että portaiden nouseminen kotiimme kolmanteen kerrokseen tuntuu äärimmäisen mukavalta.

Uusi viikko, vanhat metkut, eli uusi viikko polkaistiin käyntiin lajiharjoituksella. Alkulämmittelyksi teimme alasvientejä ja painimme todella kevyesti. Viime viikkoisen purppuravyö Severin tekniikkakoulusta viisastuneena alasviennit onnistuivat huomattavasti paremmin kuin aikaisemmin - aina on kuitenkin parannettavaa! Tekniikkana opettelimme siirtymistä mountista backmountiin sekä pakenemista, kun kaveri on saanut molemmat hookit sisään. Lopuksi painimme niin, että kolme oli tatamin keskellä, jonosta ensimmäinen meni kullekin keskellä olevalle pariksi ja niin sanottu voittaja jäi aina keskelle. Keskellä ollut jäi mountiin alle ja yritti paeta vastustajan yrittäessä lopetusta tai siirtyessä toiseen positioon. Sen enempää henkseleitä paukuttamatta täytyy sanoa, että olin aivan liekeissä näissä harjoituksissa!

Tänä aamuna kävin tekemässä voimaharjoituksen, mikä onnistui pääsääntöisesti hyvin. Ainoana miinuksena oli olkapääkipu, mikä tuntui kaikista eniten tehdessä face pull'ia. Luulen, että oikea olkapääni otti eilen osumaa alkulämmittelyiden alasvienneissä.

A. Maastaveto 5 x 3 75kg
B1. Lattiapunnerrus käsipainoilla (räjähtävä työntö, hidas alaslasku) 5 x 3 12,5kg/ käsi
B2*. Leuanveto 5 x 3
C1. Facepull taljassa 4 x 3
C2. Vatsalihakset 4 x 18

* Ei yhtäjaksoisesti, mutta oikeita leuanvetoja joka tapauksessa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.