13. tammikuuta 2013

59,2 kiloa

Perjantaiaamuna astuin pieni pelko pers**ssä vaa'alle, mikä suureksi ilokseni näyttikin 59,2kg. Aivan käsittämättömän mahtava fiilis, koska kolme viikkoa kestänyt flunssa sekä treenaamattomuus olivat lähestulkoon vesittäneet koko projektin (tai siltä minusta ainakin tuntui), mutta nyt - I'm on the road again!

Kasvis-proteiinipäivät saavat vielä odottaa, mutta vapaalla aterialla tulee syödä runsaasti hiilihydraatteja. Sanna neuvoi, että voin testata kilpailuita silmällä pitäen kuinka keho reagoi erilaisiin hiilihydraatinlähteisiin. Aloitan kokeiluni hitailla hiilihydraateilla, kuten taateleilla, rusinoilla sekä banaanilla, koska ne toimivat monella paremmin kuin nopeat hiilihydraatinlähteet, kuten kaurapuuro (puhdas, gluteeniton, kaura). Samanaikaisesti tulee muistaa seurata paljonko tällainen hiilihydraattipitoinen ateria nostaa aamupainoa, jotta osataan pelata senkin kanssa kilpailuiden lähestyessä.

Yksi vapaa ateria viikossa auttaa ennen kaikkea jaksamaan henkisesti, mutta boostaa hienosti myös aineenvaihduntaa. Perjantai-iltana kävin ystävieni kanssa viikinkiravintola Haraldissa syömässä, missä lautaselleni päätyikin paahdettua broilerinrintaa ja kurpitsamaan yrttikastilla siveltyä chevréä, perunaa, hunajaisia juureksia, tomaattista vadelmahilloketta ja punaviinipohjaista kastiketta - om nom nom! Vatsa täynnä hyvää ruokaa olikin mukava siirtyä Vesijärven rantaan Finlandia klubille katsomaan PMMP:n keikkaa.

Vähän erinäköinen Pirkko kuin treenatessa

Seuraavana aamuna normaalia pidempään valvominen tuntui kropassa, mutta maittavan aamiaisen sekä pienen venyttelytuokion päätteeksi olo olikin taas mitä parhain. Kuinkakohan minulle käy, kun palaan noin kuukauden kuluttua täysipäiväisesti työelämään 3 -vuorotyöhön, kun viimeisen vuoden olen tottunut melko säntilliseen vuorokausirytmiin.

Tänä aamuna kävin tekemässä viikon kolmannen voimaharjoituksen.

A. Maastaveto 3 x 4 65kg, 2 x 4 70kg
B1. Lattiapunnerrus (räjähtävä työntö, hidas alaslasku) 5 x 7 12,5kg
B2*. Negatiivinen leuanveto 1 x 7, 7, 5, 5, 5
C1. Facepull taljassa 3 x 10 30kg,  1 x 10 35kg
C2. Pallon vienti (räjähtävä liike) 4 x 18

* 1. sarjan alussa 2 oikeaa leuanvetoa
   2. sarjan alussa 2 oikeaa leuanvetoa
   3. sarjan alussa 1 oikea leuanveto
   4. sarjan alussa 1 oikea leuanveto

Maastaveto kulki tänään todella hyvin, mutta erityisen tyytyväinen olen myös siihen, että sain tehtyä taas muutaman ihan oikean leuanvedon. Tuntuu siltä, että ruokavalion muutoksien myötä treenitkin kulkevat taas täysin uudella, paremmalla, temmolla eteenpäin.

Tasan sata

Proteiinia sekä hiilihydraatteja treenin jälkeen

Treeniviikko taputettiin tiiviiseen pakettiin lajiharjoituksen merkeissä, missä jatkoimme guardissa työskentelyä opetellessamme uutta sweeppiä, mutta pääpaino treeneissä oli itse painimisella. Nämä treenit olivat vain hameväelle suunnatut, missä olemmekin ottaneet vuoden teemaksi nimenomaan painimisen, koska erinomaiset tekniikkaopit saadaan myös sekaharjoituksissa, mutta samankokoisen vastustajan kanssa pääsee painimaan hieman harvemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.