21. tammikuuta 2013

Hiilihydraattitankkausta

Perjantaiaamuna herätyskellon soidessa kukon laulun aikaan 05:00, nousin ylös sängystä ja menin vaa'alle. Digitaalivaa'an näyttäessä painoni en voinut muuta kuin itkeä. 61,7kg. Viikossa painoni oli noussut yli kaksi kiloa, vaikka olen sekä treenannut että syönyt täsmällisesti Sannan laatiman ruokavaliosuunnitelman mukaan. Että osaa olla vaikeaa näiden viimeisten kilojen tiputtaminen!

Otin BCAA -kapselit ja lähdin kuntosalille tekemään viikon toista voimaharjoitustani. Tein suhteellisen hyvän treenin, vaikka mieli olikin painunut pakkasen puolelle vaa'alla käytyäni.

A. Maastaveto 1 x 4, 3, 4, 4, 4 70kg
B1. Lattiapunnerrus (räjähtävä työntö, hidas alaslasku) 5 x 7 12,5kg
B2*. Negatiivinen leuanveto 5 x 7
C1. Facepull taljassa 4 x 10 35kg
C2. Pallon vienti (räjähtävä liike) 4 x 18

* Ensimmäisessä sarjassa kaksi oikeaa leuanvetoa

Keskusteltuani Sannan kanssa sähköpostin välityksellä mielialani nousi hieman, koska hänen mukaansa keho menee loppua kohti homeostaasiin, mikä nimenomaan on yleinen reaktio pitkän painonpudotuksen yhteydessä. Tämän seurauksena ravistelimme kehoani oikein kunnolla. Lauantaina pidin hiilihydraattipäivän. Proteiinia vain heraproteiinista (smoothiet toimivat) sekä hiilareita niin hitaista kuin nopeista hiilihydraatinlähteistä. Kokonaiskalorit olivat lauantaina n. 2500-3000.

Tummapaahtoinen kahvi yhdessä protskusmoothien kanssa

Kehon hidastaessa rasvanpalamista, se on lyötävä uudelleen käyntiin, eli hiilihydraattia kroppaan niin, että tutisee! Mennessäni tällä viikolla Tampereelle Optimal Performancen toimistolle, otamme myös käyttöön kaksi uutta lisäravinnetta: Poliquinin YANG R-Ala sekä Yin R-Ala. Näiden lisäravinteiden tavoitteena on saada kortisolihormoni kuriin ja hiilarit lihaksiin eikä rasvaksi!

Alan myös käymään vaa'alla päivittäin, jotta tiedämme mitä glykogeenivarastoille milloinkin kuuluu.

Hiilihydraattitankkauksen tehtyäni oloni ei ole ollut parhaimmasta päästä. Turvottaa aivan käsittämättömästi, minkä lisäksi loppumaton väsymys on ollut seuranani. Väsymykseen ei ole auttanut edes 10 tunnin yöunet! Tankkauksen myötä paino nousi edelleen 2,3 kiloa, mikä on Sannan mukaan melko vähän, mutta selittyy sillä, että glykogeenivarastot ovat olleet tyhjillään. Jos pystyn olemaan stressaamatta, paino on 2-4 vuorokauden kuluttua alempana mitä ennen hiilihydraattitankkausta. Kun glykogeenivarastot ovat täynnä, väsyttää, koska insuliini on nostettu ylös sekä kortisoli alas.

Jatkossa lepopäivieni ruokavalio koostuu vain proteiinista sekä kasviksista (ei rasvaa).

Smoothie'ta ääntä kohti

" -- 10mg stressaamattomuutta tunnin välein joka päivä sekä 200mg luottamusta systeemiin aamupalan kanssa sekä 500mg tervettä järkeä iltaisin ennen nukkumaanmenoa, jotta voi urheilla pitkään vuodesta toiseen ja terveenä." - Joni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.