8. tammikuuta 2013

Painonnostotekniikkaa & girls' stuff

Sunnuntain voimatreeni näytti kaikessa komeudessaan tältä:

A. Raakarinnalleveto 6 x 3 30kg
B. Raakatyöntö 6 x 3 30kg
C. Etukyykky 4 x 4 40kg
D. Hyvää huomenta -tangolla 4 x 8

Keskityin Jonin kanssa läpikäymiimme yksityiskohtiin, mitkä ovat äärimmäisen tärkeitä niin rinnallevedossa kuin raakatyönnössäkin. Etukyykkyä en ollutkaan tehnyt edellisessä voimaharjoitteluohjelmassani kertaakaan, minkä vuoksi palautin suoritustekniikkaa mieleeni tavallista kevyemmillä painoilla mitä olin aikaisemmin tottunut. Hyvinhän tuo muistui mieleen ja ensi kerralla pääsen laittamaan lisää rautaa tankoon.

Sunnuntain tytöille suunnatuissa lajiharjoituksissa meitä oli paikalla ennätysmäärä: 12 plus treenivetäjä Emilia! Muistan, kun kesällä saatoimme olla Emilian kanssa kaksin treeneissä ja taisi muutaman kerran Emilia vääntää käsilukkoja vain ja ainoastaan itselleenkin.

Lahden Gentain mahtava tyttöjengi

Tosiaan, sunnuntain lajiharjoituksissa siirryimme alkulämmittelyiden jälkeen otimme 2 minuutin eriä pystypainia. Aluksi vain otetaistelua, josta jatkoimme pyyhkäisyihin sekä shootteihin. Pystyottelu on oman mukavuusalueeni ulkopuolella, koska sitä tulee harjoiteltua aivan liian vähän, vaikka kaikki otteluthan alkavat pystyasennosta. Tekniikkana käsittelimme perinteisen käsilukon alta guardista - pari detailia aikaisemmin opittuun niin johan onnistuu! Lopuksi sparrasimme neljä 7 minuutin erää.

Tänä aamuna aloitin päiväni viikon ensimmäisellä voimaharjoituksella. Maanantain lepopäivä osui täsmälleen oikeaan kohtaan, sillä aamutreenissäni oli virtaa vaikka muille jakaa. Erityisen iloinen olen siitä, että negatiivisten leuanvetojen kolmessa ensimmäisessä sarjassa ensimmäinen toisto oli oikea leuanveto. Tuloksetta olen vuodesta toiseen yrittänyt onnistua leuanvedossa ja tänään uurastukseni viimeinkin palkittiin - mahtava fiilis!

A. Maastaveto 5 x 4 65kg
B1. Lattiapunnerrus (räjähtävä työntö, hidas alaslasku) 3 x 7 10kg/ käsi, 2 x 7 12,5kg/ käsi
B2. Negatiivinen leuanveto 1 x 7, 7, 5, 5, 3
C1. Facepull taljassa 3 x 10 25kg, 1 x 8 30kg
C2. Pallon vienti (räjähtävä liike) 4 x 18

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.