15. tammikuuta 2013

Ei hyvää päivää

Uusi viikko alkoikin lajiharjoituksella, missä käsittelimme sekä triangelia että käsilukkoa mountista. Triangelin kanssa minulla oli aluksi pieniä vaikeuksia, kun en meinannut saada jalkoja riittävän tiukkaan pakettiin, mutta salillamme vierailleen purppuravöisen Rikun neuvoista viisastuneena alkoi sekin onnistua - onnistun hakemaan tämän myös loppusparrissa!

Loppusparrissa painin ensimmäisen seitsemän minuutin erän Rikun kanssa, mikä oli melko mielenkiintoinen kokemus. Ymmärrän, että hän on purppuravöisenä minua selkeästi parempi, mutta siitä huolimatta erän päätyttyä oloni oli sanoinkuvaamaton. Päässäni pyöri: "Ei hyvää päivää, mitä mie oikein itsestäni kuvittelen?! Oon aivan surkea." Samanaikaisesti mieleeni tuli kuitenkin fakta siitä kuinka meidän omat ajatukset vaikuttavat onnistumiseemme asiassa kuin asiassa. Itkut sikseen, pää pystyyn ja ei muuta kuin treenaamaan. Seuraavat kaksi erää kulkivat selkeästi paremmin tämän faktan muistettuani.

Etukyykkyä

Tänä aamuna herätyskellon soidessa 05:00, olisin huomattavasti mielummin käpertynyt yhä pienemmäksi lämpimän peittoni alla, mutta sain kuin sainkin kiskottua itseni hereille. Viisitoista minuuttia myöhemmin olin kuntosalin hämärässä aloittelemassa aamutreeniäni. 


A. Raakarinnalleveto 6 x 3 30kg

B. Raakatyöntö 6 x 3 30kg

C. Etukyykky 4 x 4 50kg
Treenin tehtyäni fiilis oli mitä parhain! Kyllä kannatti herätä kukon laulun aikaan ja lähteä treenaamaan.

Illan lajiharjoituksessa opettelimme tekemään triangelin spider guardista sekä sinivöisen ystäväni Emilian äärimmäisen usein käyttämän p*skasweepin. Kyseinen sweeppi lähtee niinikään spider guardista, missä aluksi horjutetaan kaveria niin, että hänen on siirrettävä toinen jalka lähemmäksi sinua. Otat jalasta ulkokautta kiinni, pidät jalan kuitenkin edelleen kyynärtaipeessa blokkaamassa kättä. Toinen jalka hookiksi polvitaipeeseen. Hookin avulla kykenet siirtämään itsesi lähemmäksi toista jalkaa ja ottamaan myös siitä kiinni. Kättä blokannut jalka siirretään lantiolle, jolla vastustaja ikään kuin työnnetään kumoon. On tärkeää muistaa pitää hook paikallaan sekä pitää kiinni kaverin jalasta, jotta ylös nouseminen on helpompaa eikä kaverilla ole mahdollisuutta paeta.

Loppuksi neljä 10 minuutin erää sparria.

4 kommenttia:

  1. sparreja otettiin 4x10min :) paskasweeppi, paras sweeppi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hups, pitää korjata! Sama pää kesät talvet niin ei aina muista kaikkea. :-D

      Poista
  2. Hei nainen! Lisää kuvia, näytät tosi hyvältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jatkossa yritän ottaa enemmän kuvia! Heh, kiitos muuten. :-)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.