28. maaliskuuta 2013

De La Rivaa sekä dieettikuulumisia

Tällä viikolla lajiharjoituksien teemana on ollut De La Riva sekä siitä positiosta tehtävät sweepit ja selkään meneminen. Alkukankeuden jälkeen tämä modernin jujutsun tekniikka on alkanut hahmottumaan, mutta tottahan toki tuo vaatii lisää treeniä - se nyt on sanomattakin selvää.

Tänä aamuna otin viimeinkin itseäni niskasta kiinni ilmottautuakseni BJJ Finnish Open'eihin. Nyt on SBJLL'n lisenssi, minkä lisäksi nimeni komeilee osallistuvien listalla. Tällä hetkellä minulla on n. 3 viikkoa aikaa pudottaa 4 kiloa päästäkseni ottelemaan ilmottautumaani painoluokkaan. Viime päivät ovat olleet kieltämättä vaikeita painonpudotuksen suhteen, koska mieliteot ovat vaivanneet minua etenkin iltaisin. Sinnikkäästi olen kuitenkin pysynyt ruokavaliossani, mutta helppoa se ei ole missään nimessä ollut.

Huomenna matkustan Tampereelle Sannan mitattavaksi. Saa nähdä minkälaisia muutoksia kehossani on tapahtunut painonpudotuksen lisäksi. Toivottavasti emme päätä tiputtaa kaloreita entisestään, koska sitten minulla tulee olemaan nälkä eikä paleleminenkaan varmasti helpota. Tähän asti olen tuntenut äärimmäistä nälkää vain silloin tällöin - ruokailujen välien venyessä - mutta en muulloin.

Päivän ensimmäisellä aterialla kahvia, kurkkua sekä pieni munakas
- enemmänkin olisin toki voinut syödä :D

Treenit kulkevat hyvin pienemmistä kaloreista huolimatta, mutta henkisesti tämä kisamatka on raskas. Onneksi minulla on ympärilläni mahtavia ihmisiä keneltä saan tukea vaikeina hetkinä. Etenkin ystäväni purppuravöinen Emilia on ollut yksi tärkeimmistä tukipilareistani viime kuukausien aikana. Ystävä saman harrastuksen parista on kultaakin kalliimpaa, koska hän ymmärtää täysin, mitä käyn tällä hetkellä läpi eikä minun tarvitse selitellä juurta jaksaen miksi minun tulee pudottaa painoani tai muuta vastaavaa.

2 kommenttia:

  1. Mikä sinun normaali painosi on ollut enne dieettiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oikein tiedä/ muista tarkkaan, koska olen pudottanut painoani viime kesästä lähtien tyttäreni synnyttyä 05/ 2012. Ennen raskautta painoni pyöri 65-67 kilon tuntumassa. Painonpudotuksen myötä painoni vakiintui pitkäksi aikaa 60-62 kilon paikkeille, eli kai se on ollut tuo 62kg. :-)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.