16. maaliskuuta 2013

Testipainonvedon loppusuoralla

Painonvedon 4-6 päivinä juomani veden määrä tuplattiin kahdeksaan litraan, mutta torstaina se tippui taas puolella. Vesimäärän puolittuessa sain unohtaa myös suolan käytön loppupainonvedon ajaksi.

Kolmena päivänä oli kieltämättä haastavaa juoda kahdeksan litraa vettä. Eihän sitä tarvinut kerralla juoda, mutta kyllä siinä sai koko ajan olla vesituoppi nenän edessä. Olen aina ollut vilukissa, mutta painonvedon aikana paleleminen on saanut aivan uudet mittasuhteet. Teen tämän kuitenkin, koska haluan kilpailla rakastamassani lajissa, painoluokassa, missä muut kilpailijat ovat minun kanssani samankokoisia niin painoltaan kuin ruuminrakenteeltaankin - ylemmässä painoluokassa se ei olisi mahdollista.

Perjantaina vesimäärä puolitettiin jälleen eikä suola ole edelleenkään käytössä. Painonpudotus on hidastunut selkeästi, mutta on menossa kuitenkin alaspäin tasaisen tappavalla tahdilla. Eilisestä tähän päivään eroa -400 grammaa. Kaiken kaikkiaan paino on tippunut 2,3 kiloa tämän painonvedon aikana. Helposti nämä viimeiset kilot eivät tule tippumaan, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että ruokavaliota on noudatettava grammalleen niin kuin Sanna on ruokavaliooni merkinnyt. Huomenna näemme mikä on testipainonvetomme kokonaistulos!

Painonvetoruokaa,
eli rucolaa, kalkkunaa ja pinjansiemeniä 

Eilen otin käyttööni myös CLA+ kapselit, mitä otetaan kaksi kappaletta aamulla ja toiset kaksi iltapäivällä. Sanotaan, että CLA+ on vahva saffloriöljystä valmistettu, kehon rasvaa poistava konjugoitu linolihappo (CLA) –valmiste. Leader CLA lisää elimistön lipolyysiä, eli rasvojen hajoamista ja rasvahappojen beetaoksidaatiota, rasvojen palamista. Ravinnon mukana nautittu rasva varastoituu elimistöön lipaasientsyymin vaikutuksesta. CLA vähentää lipaasientsyymin aktiivisuutta, jolloin rasvojen varastoituminen elimistöön vähenee (Fitnesstukku 2013).

Tämän viikon treeneissä olemme katsoneet ohituksia spider guardiin, mitkä ovat onnistuneet varsin hyvin - myös sparrissa. Minun täytyy vain kiinnittää erityistä huomiota siihen, että tuon lantioni riittävän eteen ettei kaveri pääse puolustautumaan. Varsinaiset sparrit kulkevat melko hyvin, mutta eivät yhtä hyvin kuin yleensä painonvedon vuoksi. Olen saanut haettua muutamia lopetuksia, mutta sparratessani mm. ystäväni purppuravyö Emilian kanssa saan aina turpaani. Emilia on löytänyt erinomaisen tavan olla päälläni sekä side controlissa että mountissa eivätkä vanhat temppuni enää toimi, joiden avulla olen aikaisemmin saanut hänet sillattua. Ei muuta kuin lisää treeniä ja painiminuutteja! :D Nyt loppupainonvedon aikana voimat ovat olleet sen verran vähissä, että treenit ovat olleet poissa kuvioista, mutta maanantaina aloitan kisoihin valmistavat treenit rytinällä. Tavoitteena kirkkain mitali BJJ Finnish Open'eissa enkä anna tippaakaan periksi ennen kuin ottelut on oteltu.

Joskus muitakin kuin treenivaatteita ;)

Odotan huomista päivää kuin kuuta nousevaa, koska saan syödä normaalisti, minkä lisäksi saan pitää hiilihydraattitankkauksen. Tankkauspäivän aikana saa syödä tavanomaisen ruoan lisäksi 100 grammaa puhdasta hiilihydraattia. Suunnitelmissani on syödä muun muassa kaurapuuroa sekä rusinoita. Kyytipojaksi vielä muutama riisikakku ja makeaa hedelmäsosetta - aijaijai!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.