19. huhtikuuta 2013

1 yö BJJ Finnish Open'eihin

Sanna-valkulta saamani uudet neuvot kahden vuorokauden nestemäisestä ravinnosta päätimme unohtaa kokonaan, kaksi nestemäistä (hera + kookosöljy) ateriaa nautittuani. Olotilani romahti niin huonoksi, että olin pyörtyä kahteen otteeseen koulutuspäiväni aikana. Kolmannelle aterialle oli haettava kaupasta rahkaa sekä hedelmäsosetta. Oloni parani samantien! Koulutuspäivän päätyttyä olin yhteydessä Sannaan - yhteistuumin päätimme palata Precision Nutrionin periaatteilla testattuun painonvetomoodiin.

Henkinen olotilani ei kuitenkaan ottanut askeltakaan parempaan suuntaan, päinvastoin.

Keskiviikkoilta oli tähän astisen kilpailumatkani henkisesti vaikein. Painoa on pudotettavana vielä, mikä sai oman uskoni lähestulkoon loppumaan. Mielessäni pyöri vain, että minut hylätään vaa'alla enkä pääse ottelemaan. Osallistuminen BJJ Finnish Open'eihin on ollut viimeisen vuoden yksi suurimmista tavoitteistani, minkä eteen on tehty töitä. Pelko vaa'alla hylkäämisestä pääsi hetkellisesti kasvamaan äärimmäisiin mittasuhteisiin eikä kyyneleiltäkään vältytty.

Onneksi ympärilläni on mahtava tukiverkosto, ruskeavyö Santeri sekä purppuravöiset Severi, Aleksi ja Emilia. Konsultoin minua kokeneempia EM-kilpailuissakin kirkkaimmat mitalit lunastaneilta kuinka minun tulee toimia näinä viimeisinä päivinä. Sain kultaakin arvokkaampia neuvoja sekä käskyn pysyä rauhallisena - everything will be just fine! Tuntui sanoinkuvaamattoman hyvältä, kun Aleksi soitti minulle keskiviikkoiltana, vaikka oli myöhä. Meidän seurassa kaveria ei jätetä! Samana iltana hylkäsi PN -periaatteiden mukaan toimivan painonvedon. Toimin tällä hetkellä minua kokeneempien kilpailijoiden ohjeiden mukaisesti. Olo on huomattavasti parempi niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Ai, miksi kerron tämän? Koska haluan olla rehellinen. Haluan kertoa teille totuudenmukaisesti kuinka painonvetoni etenee niin myötä- kuin vastamäessäkin.

1 day to BJJ Finnish Open 2013

Matkaa kisapainoon on enää 900 grammaa. Luotto omaan tekemiseen on palannut - let's do this!

9 kommenttia:

  1. Mä olen niiin ylpeä sinusta!!! Tsemppiä!!!! -marjo- ♥

    VastaaPoista
  2. Ei kyllä sun masusta uskois et siellä on joskus asustanut vauva :) Mä oon yllättyny miten hyvässä kuosissa mun masu on raskauden jäljiltä! Vaikka vielä en oo ihan tyytyväinen mutta suunta on oikea.

    Tsemppiä Ellu! Pidän peukkuja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Vielä on vatsan suhteen tehtävä töitä, mutta tyytyväinen olen tähän(kin) näin alle vuosi sitten synnyttäneenä. :-)

      Poista
  3. Tsemppiä Ellu! Hyvin se menee!!

    VastaaPoista
  4. Äitikin on niin ylpeä sinusta <3

    Me täällä mummolassa peukutetaan sinulle huomenna =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen tiesinkin! Laitan teille heti viestiä/ soitan, kun ottelut on oteltu. :-)

      Poista
    2. Jäämme odottamaan soittoasi/viestiäsi =)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.