16. huhtikuuta 2013

Kisaviikko käynnistyi hyvällä mielellä

Kisaviikko käynnistyi virallisesti eilen, mikä saa ajatukseni väkisinkin kääntymään tulevaan viikonloppuun. Maanantai-iltana SBJJL julkaisi ottelukaaviot, mikä kasvatti korkealla ollutta kilpailuviettiäni entisestään. Kolme voittoa lauantaina niin olen saavuttanut tavoitteeni. Ei ole mikään salaisuus, että lähden tavoittelemaan voittoa!

Sekä sunnuntaina että eilen, maanantaina, tein erittäin onnistuneet lajiharjoitukset, vaikka olen vasta parantunut flunssasta. Tästä eteenpäin keskitytäänkin sitten kehonhuoltoon ja tulevien otteluiden fiilistelyyn.

Eilen kävin myös Tampereella Optimal Performancen toimistolla, missä Sanna teki minulle BioSignature -mittauksen. Osa arvoista oli laskenut, kuten olimme osanneet odottaakin, mutta muutamien lukujen pieni noususuhdanne kertoo kehoni tämän hetkisestä rasitustilasta. On sanomattakin selvää, että tämänkaltainen kilpaileminen painonvetoineen on rasitus keholle, mutta tämänkin voi tehdä monella eri tavalla - etenkin tästä rasituksesta palautumisen. BJJ Finnish Open'it kilpailtuani seuraavat kilpailuni ovat vasta kesäkuun loppupuolella, eli keholla on hyvin aikaa palautua. Heitän sekä keittiö- että henkilövaa'an hetkeksi pimeimpään nurkaan enkä punnitse mitään. Hyvää, terveellistä, monipuolista ruokaa - satunnaisia herkkuja unohtamatta - ja maltillista, mutta tavoitteellista treeniä tietenkin.

Jonin kanssa herättelimme kehoani kevyen hyppy-/ loikkatreenin merkeissä, minkä lisäksi hinkkasimme painonnostotekniikkaa. Painonnostoliikkeet, kuten rinnalleveto, ovat kieltämättä todella haastavia, mutta kuten olen aikaisemminkin sanonut, minä olen päättänyt oppia ne. Mikään kun ei ole mahdotonta tässä maailmassa - kaikki on asenteesta kiinni!

Maanantai-illan päivällisellä salaattia, naudan paistijauhelihasta tehty pihvi
sekä nokare raejuustoa (2%), nam nam :D

Painonveto on onnistunut hyvin eikä ongelmia ole toistaiseksi ollut. Pakko kuitenkin myöntää, että tämä on henkisesti todella raskasta. Joka päivä viikonlopusta lähtien olen miettinyt miksi teen tätä - siksi, koska rakastan brasilialaista jujutsua ja haluan menestyä kilpailuissa. Painonvedon aikana en ole kertaakaan himoinnut karkkeja, sipsejä tai muuta vastaavaa vaan himoni kohteet ovat olleet ruoassa, kuten perinteisessä makaroonilaatikossa, tuoreessa leivässä, karjalanpiirakoissa ja ehdottomasti korvapuusteissa. Taitaa kroppani huutaa hiilihydraattien perään.. Makeannälkään tein varastoon cashewpähkinä-raakasuklaata, mitä saan nauttia hyvällä omalla tunnolla ottelut oteltuani.

Huomenna painonvedonaikainen ruokavalioni muuttuu nestemäiseksi, minkä lisäksi myös suola saa painua unholaan. Keskiviikosta torstaihin ruokalistallani on proteiinia (hera) sekä hyvälaatuista rasvaa (oliivi-, kookos-, macadamiaöljy). Päivää ennen kisoja tankataan hiilihydraatteja koneeseen mm. suolattomista riisikakuista ja sokeroimattomista marja- ja hedelmäsoseista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.