31. toukokuuta 2013

Tulevaisuudensuunnitelmia

Virransillan kallioilla Iitissä

Liikunnantäytteisen elämän vastapainona vietin n. viikon kotiseudullani hengittäen raikasta ilmaa - nauttien. Kävin muutaman kerran lenkillä, mutta muutoin treenimäärät pysyivät nollassa. Valmennuksen aikana tärkein oppimani taito on lepääminen silloin, kun on sen aika. Olen oppinut erottamaan milloin on kyse laiskuudesta ja milloin taas oikeasta levon tarpeesta - kroppa kertoo!

Kaupunkiin palattuani kävin Mehiläisessä verikokeissa. Tulokset saan ensi viikolla lääkärikäynnin yhteydessä. Toivottavasti selittämättömään väsymykseen, huimaukseen yms. oireisiin löytyisi selitys. Pahoin pelkään, että oireeni liittyvät kilpirauhaseen, mutta pyrin olla miettimättä asiaa sen suuremmin ennen kuin kuulen tulokset.

Lenkkeilymaisemat 

Raskas treenikausi sekä tiukka kisadieetti verottivat enemmän kuin osasin kuvitellakaan. Tulevaisuudessa haluan edelleen kilpailla rakastamassani lajissa, mutta niin ettei kehoni uuvu yhtälailla kuin mitä se on tällä hetkellä. Onko se sitten kilpailemista ylemmässä painoluokassa vai mitä, sen aika näyttää. Valmennukseni Optimal Performancella on oppimisprosessi niin kehon toiminnasta, liikunnasta kuin ravinnostakin. Olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen, että olen päässyt heidän valmennettavakseen. Tuskin Suomessa parempaa valmennusta saakaan! Jonin kanssa olemme vieneet voimaharjoitteluni uudelle tasolle ja Sannan kanssa tutkimme kuinka kehoni toimisi mahdollisimman hyvin ruokavalion avulla. Molemmat valmentajani paneutuvat työhönsä suurella sydämellä - iso käsi heille!

Viime syksynä, valmennuksen alkumetreillä tavoitteenani oli vain saada itseni hyvään kuntoon sekä ennen kaikkea menestyä ensimmäisissä arvokisoissani. Kuten blogiani seuraavat tietävät, toivottua menestystä ei tullut, mutta kokemusta sitäkin enemmän. Tappio kirvelee sisintä edelleen, mutta se ei saa minua lannistumaan. Päinvastoin!

Valmennuksen edetessä sekä ajatus- että arvomaailmani on muuttunut täysin. Vaikka kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi on ollut minulle pitkään yksi tärkeimmistä asioistani, vasta valmennuksessa Optimal Performancen opissa olen oppinut tekemään oikeat valinnat sen saavuttamiseksi. Olen menossa oikeaan suuntaan: treenaaminen sekä lepo ovat balanssissa, mutta ravinto vaatii vielä työstämistä Sannan kanssa. Vaikeuksia tuottaa mm. löytää vastaus satunnaisen turvotuksen syyhyn ja mikä on normaalia vatsantoimintaa.

Tyttäreni 1-vuotisjuhlista

Uusia kilpailuita tulee, mutta minulla on vain tämä yksi keho koko elämäni. Kuinka hyvin se toimii, on minun käsissäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.