10. syyskuuta 2013

Käyttämäni lisäravinteet, osa 1

Sekä ravinnon että lisäravinteiden suhteen pyrin mahdollisuuksien mukaan panostamaan laatuun. Haluan syödä mahdollisimman puhdasta sekä ravintoainerikasta ruokaa, mutta ruokavalioni tukipilareita ovat myös käyttämäni lisäravinteet.

 

Olen etuoikeutettu, koska minulla on ehdottomasti paras yhteistyökumppani Solgar Nordic. Solgar Nordic on tukenut minua kevät-talvesta 2013 lähtien! Olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen heiltä saamastani tuesta eikä heidän tuotteitaan voi olla mainostamatta myös ystäville. Tuotteet ovat laadukkaita enkä ole koskaan joutunut pettymään heidän tuotelupauksiinsa - täyttä tavaraa, mitä on ilo suositella!










© www.solgarnordic.com

Tärkeimmäksi koen Omega3 -kapselit. Nyt käytössäni on EPA/ GLA -valmiste, mutta toisinaan olen käyttänyt myös Wild Alaskan Omegaa. Näitä otan reilusti enemmän kuin mitä valmisteen tuoteselosteessa kehoitetaan ottamaan. Suosittelen kuitenkin aloittamaan tuoteselosteessa kerrotulla annostuksella, ellet ole saanut muuta ohjetta valmentajalta tai lääkäriltäsi.

 

 

Jokaisen tulisi mielestäni käyttää myös laadukasta monivitamiinivalmistetta. Itselläni on tällä hetkellä käytössä Female Multiple, mikä on nimenomaan naisille suunnattu monivitamiini. Monivitamiinia otan kaksi kappaletta aamuisin.

Syksyn koputtaessa oveen sekä C - että D -vitamiinien tarve lisääntyy. Itse käytän näitä tuotteita ympäri vuoden, etenkin vahvaa D -vitamiinivalmistetta tulee käytettyä erittäin runsaasti. Nämä vitamiinit vaikuttavat mm. vastustuskykyyn. D -vitamiinilla on oma tehtävänsä elimistön hormonitoiminnassa kun taas C -vitamiini taistelee kehon tulehdustiloja vastaan. Käytössäni on Ester-C Plus sekä mahtava C -vitamiinijauhe, mitä sekoitan treenijuomiin ja smoothien sekaan. D -vitamiineista käytössäni on sekä nestemäinen että kapselimuotoinen D3 55µg -vitamiinivalmiste. Kapseleita otan kaksi kappaletta vuorokaudessa, mutta satunnaisesti saatan lisätä nestemäistä vitamiinia esim. smoothien tai pakuriteen sekaan. Uusimmissa verikokeissani D -vitamiinitasoni olivat erinomaisella tasolla, yli suomalaisten viitearvojen.

 

Tällä erää viimeisenä lisäravinteena esittelen teille magnesiumin:

"Magnesium osallistuu ainakin 300 eri entsyymireaktioon elimistössäsi, se on siis varsin tärkeä mineraali elimistön toiminnalle. Magnesiumia tarvitaan mm. energiantuotantoon, proteiini- ja rasvahapposynteesiin, lihasten, sydämen ja verisuonten normaaliin toimintaan ja rasvan hapettamiseen energiaksi (eli rasvanpolttoon)."


© Kaisa Jaakkola

 

Magnesiumia otan iltaisin ennen nukkumaanmenoa yhdessä sinkin kanssa, koska niillä on rauhoittava, hermostoa sekä lihaksistoa palauttava vaikutus. Suosittelen ehdottomasti lukemaan lisää magnesiumista Kaisa Jaakkolan blogista täältä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.