11. helmikuuta 2014

Selvästi hyvä päivä

Tänään olen vielä saanut viettää vapaapäivää, mutta huomenna on palattava takaisin sorvin ääreen, mutta sitä ennen katsaus tähän päivään.

Aamu alkoi perinteiseen tapaan muutamaa minuuttia yli seitsemän, kun tyttö heräsi uuteen päivään pirteänä kuin peipponen. Minullakin oli takana suhteellisen hyvin nukuttu yö (8h), vaikka tyttö olikin vienyt suurimman osan parisängystämme nukkumalla meidän kanssa samassa sängyssä. Muutaman kerran heräsin, kun tyttö kirjaimellisesti nukkui päälläni tai oli välissämme poikittain potkien minua samanaikaisesti vatsaan - autsss!

Aamupäivällä lähdimme käymään kaupungilla, missä tapasimme hyvän ystäväni kahvimukin äärellä. Samalla reissulla tuli piipahdettua niin Punnitse & Säästä -kaupassa kuin lähileikkipuistossakin. Punnitse & Säästä -kaupasta mukaani tarttui neitsytkookosöljyä, kuivattuja marjoja ja suolattomia pistaasipähkinöitä. Uunituoreita ostoksiani aion käyttää välipalapatukoiden valmistukseen - resepti tulossa myös blogiin!  ;-)

[caption id="" align="aligncenter" width="800"] It's time for lunch[/caption]
Tytön päiväuniaikaan oli minun vuoroni syödä lounasta: salaattia ja jauhelihaa. Syötyäni aloin valmistelemaan tätä merkintää.

Päiväunien jälkeen söimme yhdessä tytön kanssa välipalaa. Naperolle hedelmäsosetta ja pähkinöitä sekä osa myös minun välipalastani. Omalta lautaseltani löytyi mm. omena- ja kiiwipaloja sekä hasselpähkinöitä. Proteiinit otin muutamasta kalkkunaleikkeleestä ja treeniboostia hain tummapaahtoisesta kahvista! Välipalan syötyämme aloin esivalmistelemaan päivälliseksi kaavailemaani jauhelihakeittoa. Pesin, kuorin ja paloittelin porkkanaa, lanttua sekä perunaa. 16-17:00 tyttö oli kuntosalini lapsiparkissa minun huhkiessa sillä välin kuntosalin puolella. Viikon ensimmäinen treeni näytti teoriassa tältä:

A) Penkkipunnerrus tangolla
B) Ylätalja, leveä myötäote
C) Vinopenkki käsipainoilla
D) Kulmasoutu käsipainolla
E) Trap 3 -nosto taljassa

Treenit ovat alkaneet kulkea erittäin hyvin, mikä pistää väkisinkin hymyilyttämään. Vielä ollaan kuitenkin siinä pisteessä, ettei tulisi mieleenkään treenata kahtena peräkkäisenä päivänä - siihen ei kroppani vielä pysty!  :-| Vähintään yksi, mielellään kaksi, lepopäivää treenien välissä. Välipäivinä venyttelyä, putkirullausta ja riittävästi oikeaa ruokaa niin jaksaa taas.

[caption id="" align="aligncenter" width="800"] Parasta on saada halaus omalta pikkuiseltaan[/caption]
Puoli kuudelta olimme tyttöni kanssa takaisin kotona. Jatkoin päivällisen valmistusta kuorimalla ja paloittelemalla valko- ja keltasipulit sekä ruskistamalla 700g naudan jauhelihaa. SIllä välin, kun keitto kiehui hellalla, kävimme tytön kanssa pesulla. Pesulta tullessamme keitto olikin valmista syötäväksi - hyvin maistui kaikille!  :-) Ruoan jälkeen piti leikkiä vielä hetki legoja ja suorittaa loput iltatoimet ja nyt pikku neiti onkin jo yöunilla ja minä olen viimeistelemässä tätä merkintää.

Poikkeuksellisesti tuli kerrottua blogiin muutakin kuin treeniasiaa. Tämä oli hyvin totuudenmukainen kuvaus meidän arkipäivästä, eli elämään mahtuupi muutakin kuin treenaaminen.  :-)

2 kommenttia:

  1. Onpas sulla suloinen hymylapsi :)

    Seurasin joskus sun vanhaa blogia, jonka nimeä en ees muista. Kirjoitit sitä niihin aikoihin, kun odotit esikoistasi. On ollut kiva lukea sun ruokavaliosta ihan siks (näin itsekäs näkökulma, hehe), että kun sulla on nyt enempi hiilareita, ni saa kaikkii hauskoi vinkkei itelleki, vaikka tosin oon kasvissyöjä.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi! :-)

    Mukava kuulla, että olet löytänyt myös uuteen blogiini. Vielä hienompaa on, että saat täältä vinkkejä omaan ruokavalioosi. :-) Tein elämäntapamuutoksen pian 8 vuotta sitten, mutta edelleen on oppimisprosessi kesken eikä loppua näy! Kamppailu-urheilun tullessa mukaan kuvioihin myös hiilihydraatteille tuli enemmän tarvetta.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.