17. helmikuuta 2014

Positiivisella sykkeellä

Viime viikko oli työrintamalla kiireinen, mutta mielestäni suoriuduin työtehtävistäni hyvin, vaikka väsymys oli nostaa päätään loppuviikosta. Majoitus- ja ravitsemisalalla kevät on täällä Lahden suunnalla kiireinen, koska erilaisia tapahtumia riittää jokaiselle viikonlopulle. Menneenä viikonloppuna oli nuorten SM -hiihdot, mitä seuraa Finlandia -hiihto ja Salpausselän kisat. Jossainhan näiden tuhansien ihmisten on sekä syötävä että nukuttava, eli meikäläiset painaa duunia aamusta iltaan.  ;-)

[caption id="" align="aligncenter" width="614"] Hyvä treeni parempi mieli[/caption]
Töistä huolimatta olen ennättänyt pitää itsestäni myös huolta liikunnan avulla. 3 voimaharjoitusta mahtui kuluneeseen viikkoon hyvin enkä väsyttänyt itseäni liikaa, koska olin saanut nukuttua hyvin eikä ruokavaliossakaan tapahtunut suuria harha-askeleita. Perjantaina suunnittelin treenaavani, mutta treeni siirtyikin seuraavalle päivälle, eli lauantaille, liian vähäisen ravinnon vuoksi. Jääkaapissamme oli lähestulkoon palanut vain valo torstaista asti, mikä asetti pienimuotoisia haasteita arkeen. Haasteista selvittiin, mutta koin viisaammaksi siirtää treeniä seuraavaan päivään saadakseni treenistä kaiken irti - puolivaloilla on mielestäni turha lähteä treenaamaan!  ;-)

[caption id="" align="aligncenter" width="614"] Salaattia, riisinuudeleita ja lämminsavulohta[/caption]
Esittelen tässä kolmannen, eli voimaharjoitusohjelmani viimeisen, treenin. Kuten olen aikaisemmin maininnut, pyrin tällä hetkellä kolmeen harjoitukseen per viikko, mutta maailma ei kaadu siihen, jos yksi treeni jää välistä.  :-) Tärkeintä on treenata hyvällä positiivisella sykkeellä ja voida hyvin!

A) Cyclist squat
B) Jalkaprässi, jalat levyn ylänurkissa
C) Polvenojennus istuen
D) Polvenkoukistus (maaten) *
E) Pohkeet istuen

* Polvenkoukistuksen teen istuen, koska kuntosaliltani ei löydy laitetta, missä liikkeen voisi tehdä maaten. Lisäksi vatsani alkaa olla sen verran suuri, että on helpompi suorittaa liike istuen.

Yllä esittelemäni treenin tein siis lauantaina. Sain lisätä jokaiseen liikkeeseen lisää painoja, mikä ei tuntunut liikkeitä tehdessä missään. :-o  Vasta pukuhuoneeseen kävellessäni (kuntosalillani pitää nousta portaat pukuhuoneisiin) tuntui, että treeni meni kuin menikin oikeaan osoitteeseen. Palkkarin juotuani ja tavarat pakattuani lähdin kävelemään kotia kohti, mutta siinä vaiheessa jalat olivat kuin rautakanget ja mietin jo tilaavani taksin n. 1km matkalle.  :-D

Jalat eivät tuntuneet yllätyksekseni yhtään kipeiltä enää lauantai-iltana, kun venyttelin hetken, mutta sunnuntaina en meinannut päästä sängystä ylös. Sunnuntaisen työvuoron aikana toivoin useaan otteeseen, ettei minun tarvitse kyykistyä yhtään mihinkään.

Juuri, kun olin puhunut, ettei tulisi mieleenkään treenata vielä kahtena peräkkäisenä päivänä niin toimin päinvastoin. Sunnuntaina oli vuorossa viikon 3. treeni, mikä kulki erinomaisesti - tuntuu sanoinkuvaamattoman hyvältä, kun kroppa ottaa treeniä vastaan! Perustelut kahdelle peräkkäiselle treenipäivälle ovat riittävä uni, ravinto sekä hyvä fiilis. Tuolla reseptillä ei voi muuta kuin onnistua!  ;-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.