31. maaliskuuta 2014

Takana rentouttava viikonloppu

Voi että, meillä oli rentouttava viikonloppu, kun esikoinen oli koko viikonlopun isovanhempiensa luona! Kaikista parasta näissä (lapsi)vapaissa viikonlopuissa on se, kun saa nukkua yönsä heräämättä kertaakaan peittelemään tmv. eikä kukaan kiipeä viereesi nukkumaan (lue: potkimaan) kukonlaulun aikaan.  :-) Tästäkin huomaa, että ylirasitustilasta toipumisen aikana unesta on tullut minulle entistä tärkeämpää. Nykyään vaalin, että nukun yössä vähintään 8 tuntia - mielellään enemmänkin! Hyvin nukkuneena kaikki vaan onnistuu paremmin eivätkä arkiset vastoinkäymiset saa aikaan kuin hetkellisen nyrpeän ilmeen kasvoilla tai s-y-v-ä-n huokauksen.

Lauantaina vietimme paremmas puoliskoni kanssa vuosipäiväämme. Olemme kulkeneet yhdessä pitkän matkan ikäisiksimme, mutta vielä pidempi matka on edessäpäin! Vuosi vuodelta, kaikenlaiset elämän vastoinkäymiset voittaneina, rakastan tuota miestä ylitse kaiken. Tuntuu sanoinkuvaamattoman hyvältä, kun rinnalla on ihminen, joka arvostaa sinua juuri sellaisena kuin olet, saa hymyn kasvoillesi, kun elämä potkii päähän ja ennen kaikkea saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ohhhoh, menipä siirappiseksi!  :-D

[caption id="" align="aligncenter" width="800"] Me[/caption]
Vuosipäivämme kunniaksi matkustimme täältä maaseudulta tämän hetkiselle (viralliselle) asuinpaikkakunnallemme Lahteen. Kävimme molemmat tahoillamme treenaamassa: mies painimassa tatamilla minun nostaessa rautaa kuntosalilla. Mieluiten olisin ollut minäkin painimassa, mutta vielä täytyy muutama kuukausi kärsiä vieroitusoireista ennen kuin pääsen hikoilemaan tatamille. :)

Lauantainen voimaharjoitukseni näytti kokonaisuudessaan tältä:

A) Penkkipunnerrus tangolla 3 x 8 32,5kg
B) Ylätalja, leveä myötäote 2 x 8 40kg, 1 x 6 45kg
C) Vinopenkki käsipainoilla 3 x 8 15kg
D) Kulmasoutu käsipainolla 3 x 8 15kg per käsi
E) Trap 3 -nosto taljassa 3 x 9

Pitkästä aikaa merkitsen käyttämäni painot tänne blogin puolelle. Olen tyytyväinen kehitykseeni, koska aloittaessani toipumisen ylirasituksesta tein mm. penkkipunnerrusta vain käsipainoilla, koska pelkkä tankokin oli liian raskas eikä ylätaljaankaan saanut laittaa kuin maksimissaan 20 kiloa. :) Penkkipunnerrus on ollut kautta aikojen yksi hitaammin kehittymmistä liikkeistä, mutta vähitellen sekin on alkanut luistaa. Ei tuossa tangossa vieläkään ole painoja juuri nimeksikään, mutta minä olen tyytyväinen, kun saan jokaisessa treenissä lisättyä vähän painoja tai tehtyä edes yhden toiston enemmän kuin edellisessä treenissä - hitaasti hyvä tulee, senhän kertoo jo vanha sananlaskukin! ;)

Treenit treenattuamme oli aika keskittyä olennaiseen, eli ihan vain meihin kahteen. Olimme varanneet huoneen alle vuosi sitten remontoidulta/ uudistetulta Seurahuoneelta. Ette sitten menneet muualle kuin Lahteen? Miksi olisi pitänyt, kun ideana oli nauttia toistemme seurasta, hyvästä ruoasta, mitä ei ole tarvinut valmistaa itse sekä nukkua pehmeissä hotellin valkoisissa lakanoissa. :) Hyvin onnistuivat kaikki nämä kolme asuinpaikkakunnallammekin, minkä lisäksi me pääsimme treenaamaan eikä ylimääräistä aikaa kulunut ylimääräiseen matkustamiseen.

[caption id="" align="aligncenter" width="800"] Illalla oli ihana kömpiä muhkeaan sänkyyn ja pehmeisiin lakanoihin[/caption]
Illallista söimme italialaisessa ravintola Trattoriassa. Ennen pöytävarauksemme alkua, nautimme yhdet virvokkeet hotellin baarissa Bar & Bistrossa seuraten samalla Pelicansin peliä - harmi, ettei pelikaaneilla enää riittäneet paukut jatkoon! :(

Illallisella nautimme 3 ruokalajia.

Alkuruoaksi valitsin Antipasti Mistin, mikä oli pieni lajitelman kylmistä alkupaloista. Antipasti Misti sisälsi lohta, jättiravun pyrstöä, mustekalaa, kahdenlaisia oliiveja, yön yli kypsytettyä vasikkaa, kesäkurpitsaa sekä salamia. Pääruoaksi otin niin ikään yön yli kypsytettyä vasikkaa, Chianti -kastiketta, paahdettuja tatteja ja speckiä sekä kukkakaali-perunapyreetä. Tämän kanssa olisin ehdottomasti ottanut lasillisen jos toisenkin italialaista punaviiniä, jos en olisi raskaana. ;) Illallisen päätti italialaiset ohukaiset, minkä kanssa tarjoiltiin mascarponea sekä tuoreita vadelmia - oi nammm!

[caption id="" align="aligncenter" width="800"] Alkuruoka: Antipasti Misti[/caption]


[caption id="" align="aligncenter" width="800"] Pääruoka: Vitello[/caption]


[caption id="" align="aligncenter" width="800"] Jälkiruoka: Crespelle[/caption]
Vatsat pullollaan siirryimme elokuvateatterin pimeyteen katsomaan 300: Rise of an Empire. Elokuva oli yksi parhaimmista, mitä olen viime kuukausina katsonut, mutta mielestäni ensimmäinen 300 -leffa oli kuitenkin hieman parempi. :) Niin täynnä vatsamme eivät olleet etteikö elokuvan aikana olisi vielä maistunut popcornit tai ne Makuunin irtokarkit, mitä olin aikaisemmin himoinnutkin. :D

Aamulla vatsat pingottivat edelleen, toisilla enemmän kuin toisilla ;) , mutta siitä huolimatta marssimme nauttimaan herkullisesta hotelliaamupalasta. Tummapaahtoinen kahvi tuotiin omassa pikku termoskannussaan pöytään eli käsiin mahtui samanaikaisesti useampi ruokalautanen, kun kahvista ei tarvinutkaan huolehtia itse. Omalle lautaselleni/ lautasilleni valitsin mm. erilaisia vihanneksia, hedelmiä sekä marjoja, muutamaa erilaista juustoa, kalkkunaleikkelettä, prosciuttoa, lämminsavulohta, munakokkelia, paistettuja vihanneksia (kesäkurpitsaa, herkkusieniä, paprikaa), Maatila-Liha Merosen nakkeja ja yhden lähituottajan, leipomo Limbbun, sämpylöitä.

Yhteinen viikonloppumme perustui yhdessäoloon, hyvään ruokaan sekä ennen kaikkea riittävään uneen. Tällaisten viikonloppujen jälkeen on sellainen olo, että jaksaa ihan mitä vaan! :)

2 kommenttia:

  1. Kyllä välillä saa mennä siirappiseksi, toi hymyn huulille kun tätä luki, onni huokui tekstissä <3 :)

    outinfitness.fitfashion.fi

    VastaaPoista
  2. Hihi, niin kai saakin! Mukava kuulla, että onnistuin luomaan merkinnälläni juuri tuon onnellisuuden fiiliksen. :)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.