11. huhtikuuta 2014

Olosuhteiden pakottamana

Koko viikko on tullut otettua olosuhteiden pakosta kevyemmin liikunnan saralla, mutta nyt loppuviikosta sekä alkavana viikonloppuna pääsen kuin pääsenkin taas treenaamaan hieman.  :-)

[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Erään päivän ensimmäinen ateria: munakokkelia kalkkunaleikkeleellä, raejuustoa, rehuja, riisikakkuja ja kahvia[/caption]
Saan uuden voimaharjoitteluohjelman Joni -valkulta loppuviikosta, eli tämä viikonloppu mennään vielä vanhan -ohjelman mukaisesti. Treenivuorossa olikin tänään alakroppa, mikä onkin ollut kautta aikain yksi lempparitreeneistäni kuntosalilla. Koska kyykky ei enää luonnistu tässä vaiheessa raskautta, tein yhden ylimääräisen sarjan prässissä, minkä lisäksi tein askelkyykkyä eteen käsipainoilla. Loistavan askelkyykky -videon voit katsoa täältä!  ;-)

Treeni kulki erinomaisesti, vaikka edellisten päivän perusteella olisi voinut olettaa ihan muuta. Uhmäikäisen 2 -vuotiaan äitinä oleminen ei ole aina yhtä ruusuilla tanssimista. Etenkin, kun tyttö on oppinut sanomaan "Ei" kaikkeen, mitä ehdotan/ sanon/ pyydän tai, kun ei suostuta menemään potalle vaan kirmataan pitkin kämppää ilkosillaan lorotellen samalla pissaa pitkin poikin.  :-D Välillä hermot ovat kireällä kuin viulun kielet, mutta pääsääntöisesti pyrin asennoitumaan näihin tilanteisiin huumorilla - mitä muutakaan voin? Huutaminenkaan kun ei auta yhtään mitään.

Kuten tänään, kunnon hikitreeni pelasti vähän huonommin menneet arkipäivätkin. Suomen laissa pitäisi olla pykälä, mikä määräisi kaikki äidit (sekä isät) harrastamaan säännöllisesti liikuntaa, koska se saa todistetusti aikaan hyvän olon sekä henkisesti että fyysisesti - uhmaikäisen kiukuttelukaan ei tunnu enää läheskään niin pahalta, kun on päässyt päästämään päivän mittaan kertyneet höyryt ulos liikunnan avulla!  ;-)

A) Jalkaprässi 2 x 8 90kg, 1x 8 110kg, 1 x 130kg
B) Askelkyykky eteen käsipainoilla 3 x 8 (toistot per jalka) 5kg per käsi
C) Polvenojennus istuen 1 x 9, 6, 7 50kg
D) Polvenkoukistus istuen 1 x 9, 8, 7 50kg
E) Pohkeet istuen 3 x 8 55kg

[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Pikku venyttelyt treenin päätteeksi[/caption]
En ollut aikoihin tehnyt askelkyykkyä muuten kuin omalla kehon painolla alkulämmittelyn yhteydessä, mutta hyvinhän tuo onnistui pienillä lisäpainoillakin. Jalkatreeniä ennen pyrin lämmittelemään alakropan mahdollisimman hyvin. Alkulämmittelyni ei ole kestoltaan kuin 10 minuuttia, mutta sitäkin tehokkaampi. Ensimmäiset 5 minuuttia vietän spinningpyörän satulassa tai crosstrainerissa. Loppuaika kuluu erilaisten dynaamisten lämmittelyliikkeiden tekemiseen - etenkin lonkat lämmittelen erityisen hyvin!

Nyt (puu)saunan lämmitykseen, kun uhmaikäinenkin suostui lopulta nukahtamaan yli kaksi tuntia kestäneen "taistelun" seurauksena. Mikä kumma siinä on, ettei välillä voida käydä nukkumaan, vaikka väsyttää?  8-O

2 kommenttia:

  1. Apua, ootan niin kauhulla meidän minimiehen tulevaa uhmaikää :D. Onneks siihen on vielä aikaa. NIin totta, että treeni tekee hyvää kun saa nollailtua pään. Varsinkin jos muksulla on ollu kiukkua :).
    http://fitfatmamatiina.fitfashion.fi/

    VastaaPoista
  2. Uhmäikä tulee sitten, kun on tullakseen Tiina! Turha sitä on ainakaan etukäteen murehtia. ;) Joku kysyi minulta joskus, että kuinka jaksan harrastaa liikuntaa perheenäitinä. Vastasin, etten jaksaisi olla perheenäiti ilman omia liikuntahetkiä - sen verran paljon niistä saa voimaa arjessa jaksamiseen. :D

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.