21. huhtikuuta 2014

Treeni- & ruokakuulumiset

"Mistä alkaisin, nyt tämän kertomuksen vanhan totuuden," lauletaan eräässä vanhassa iskelmäkappaleessa. Tuota samaa kysymystä mietin minäkin, sillä edellisestä merkinnästä on kulunut tovi. :)

[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Ulkoilua mitä parhaimmassa seurassa[/caption]
N. viikko sitten sain Joni -valkulta uuden voimaharjoitteluohjelman, minkä otinkin samantien käyttöön, vaikka suunnittelin treenaavani viime viikon vielä vanhan -ohjelman mukaisesti. Uudessa voimaharjoitteluohjelmassa on mukana minulle muutama entuudestaan tuntematon liike, mutta kiitokset YouTubelle sekä Optimal Performancen laadukkaille opetusvideoille, tällainen landespedekin ymmärtää videoiden avulla, mistä liikkeissä onkaan kyse. ;)

Ensimmäinen uuden ohjelman mukainen treeni näytti kaikessa komeudessaan tältä:

A) Pystypunnerrus käsipainoilla, vuorokäsin
B) Poliquin -vipunostot
C) Zottman -hauiskääntö käsipainoilla vinopenkissä
D) Ojentajapunnerrus narulla pääntakaa taljassa
E) Facepull narulla taljassa

Kaikkia liikkeitä tehdään 3 sarjaa ja sarjojen välinen palautusaika on 2,5 minuuttia. Palautusaikaa on nostettu puolella minuutilla, koska raskaus on edennyt viimeiselle kolmannekselle eikä tarkoituksena ole rasittaa kehoa liikaa - eiköhän raskaudessa itsessäänkin ole riittämiin rasitusta kropalle! Osa liikkeistä on samoja, mitä edellisessäkin -ohjelmassa, mutta ihan siitä syystä, että ne toimivat hyvin tässä minun tilanteessani. :)

Viikko sitten, tiistaina, matkustin Tampereelle treenaamaan Jonin valvovan silmän alle. On mukavaa käydä säännöllisesti tarkistuttamassa treenitekniikoita ammattilaisella, ettei loukkaantumisia tmv. pääsisi vahingossakaan tapahtumaan - ja tottakai samalla vaihdetaan kuulumisia! :)

Toissa viikolla en päässyt tekemään kuin kaksi treeniä, mutta viime viikolla tilanne oli olosuhteiden suhteen parempi, mikä mahdollisti kolme hyvin onnistunutta treeniä sekä rutkasti ulkoilua aurinkoisessa kevätsäässä - taitaa se kesä tulla viimeinkin!

[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Lauantaina pysähdyin nauttimaan palkkarin Virran sillan kupeeseen - ei pöllömpi päivä aloittaa äitiysloma![/caption]
Toissaviikon vähäiset treenimäärät vaikuttivat valitettavasti myös ruokavaliooni. Tuli syötyä vähän sinnepäin. Proteiinimäärät laskivat kuin lehmän häntä, minkä korvasin ylimääräisillä hiilareilla - ei hyvä!  :oops: Olokin oli sitten sen mukainen enkä voi syyttää ketään muuta kuin itseäni. Käteni kävi myös muutamaankin otteeseen karkkipussilla, mutta nyt tuohon on tullut stoppi.

Sekä viime viikko että tämä alkanut on mennyt hyvillä ruoka-ainevalinnoilla, minkä ansiosta olokin alkaa olla huomattavasti parempi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.