12. kesäkuuta 2014

Viikko laskettuunaikaan

Juhannusaatto on viikon päästä, mikä tarkoittaa minun kohdallani myös sitä, että tuolloin täyttyy 40. raskausviikko.  :-) En usko, että perheemme kuopus syntyy ennen laskettua-aikaa, mutta ei näistä vauvoista voi koskaan tietää. Viimeistään sitten raskausviikolla 42+2 käynnistetään, ellei hän ole ymmärtänyt siihen mennessä poistua yksiöstään.

[caption id="" align="aligncenter" width="800"] Muumimamma[/caption]
Palattuamme takaisin Lahteen olen päässyt treenaamaankin, vaikka oma kuntosalikorttini onkin toistaiseksi tauolla raskauden vuoksi. BJJ -salilta löytyy nimittäin tatamin kupeesta pienimuotoinen kuntonurkkaus, missä on mahdollista mm. kyykätä sekä nostaa penkistä. Siellä olevat vapaat painot sekä kahvakuulat riittävät hyvin minun tämän hetkisiin tarpeisiini nähden erittäin hyvin.  :-)

En ole noudattanut Joni -valkun laatimaa voimaharjoitteluohjelmaa vaan olen tehnyt oman mieleni mukaan, mitä saatavilla olevilla välineillä/ painoilla pystyy tekemään. Jokaisella treenikerralla olen mm. tehnyt takakyykkyä. Raskauden toisen kolmanneksen lopulla kyykkääminen ei enää tuntunut hyvältä, mutta viime viikolla uskaltauduin kokeilemaan kyykkäämistä uudelleen, mikä ei yllätyksekseni tuntunutkaan enää pahalta vaan varsin hyvältä!  ;-) Aloitin varovasti kyykkäämään pelkällä tangolla (20 kg), mutta vähitellen lisäsin rautaa tankoon - lopulta teinkin kyykkyä 55 kilon vastuksella.

Päästessämme muuttamaan takaisin omaan kotiimme, olen tehnyt päivittäin erilaisia smoothie'ita. Raikkaat smoothiet ovat olleet hellepäivien pelastus, koska ns. oikea ruoka ei ole maistunut niin hyvin mitä yleensä. Myös erilaiset salaatit ovat maistuneet erinomaisesti kuumimpien päivien aikana.  :-)

[caption id="" align="aligncenter" width="533"] Mustaherukkainen vihersmoothie[/caption]
Toissapäivänä valmistamani mustaherukkainen vihersmoothie maistui myös 2 -vuotiaalle tyttärelleni. Juodessaan omaa annostaan hän totesi tyytyväisenä: "Hyvää!"  :-) Tällaista smoothieta on helppo valmistaa isompi erä kerralla, jolloin sitä riittää useampaankin suuhun.

Tähän kyseiseen mustaherukkaiseen vihersmoothieen tarvitset:
- banaanin
- ½ avokaadon
- n. 100 g mustaherukoita
- ½ punttia tammenlehtisalaattia
- Emerald Balance -viherjauhetta
- Solgar Whey to Go -heraproteiinia (vanilja) *
- 2 tl Solgar Psyllium Husk's -kuitua *
- vettä

* Tuotteet saatu yhteistyösopimuksen kautta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.