6. syyskuuta 2014

Minun kymmenlukuni

Tänään saavutin painossani kymmenluvun, missä minun on hyvä olla. Aamulla vaa'alla käydessä tuntui samalta kuin palaisi kotiin pitkältä matkalta! Tuntuu sanoinkuvaamattoman hyvältä, että olen päässyt tänne asti ilman kuuriluontoista dieettiä tai kaloreiden laskemista - minä opin! Ja näistä opeista saan kiittää Optimal Performancen Sannaa. Yhteinen matkani Sannan kanssa on kestänyt pian kaksi vuotta, minkä aikana olen oppinut ravinnosta sekä ennen kaikkea itsestäni. Toistaiseksi nämä kahden kuluneen vuoden aikana oppimani asiat riittävät tähän elämäntilanteeseen vallan mainiosti. Kunnolla palaamme Sannan kanssa sorvin ääreen vasta sitten, kun imetys on loppunut. Nyt pyrin nauttimaan vauva-ajasta täysin siemauksin, koska pian saan kuitenkin huomata, että aika on mennyt yhdessä silmänräpäyksessä!

Kahdessa viikossa painoni on laskenut n. 2,5 kiloa, vaikka olen syönyt aivan samalla tavalla kuin aikaisemminkin, mihin on sisältynyt yksi cheat day per viikko. Lantiolta on kadonnut sentti, samoin rinnan alapuolelta. Vyötäröltä on taas kadonnut kolmisen senttiä, mitä en ainakaan itse huomaa peiliin katsoessani, mutta pukiessani farkut tänä aamuna, kolmen sentin puuttuminen oli selkeästi havaittavissa.

Itsetehtyä raakasuklaata voi syödä pienen palan, vaikka päivittäin

Tällä viikolla minulta kysyttiin treeneissä aionko kilpailla tulevissa SM -kilpailuissa. En ole tehnyt minkäänlaisia suunnitelmia tulevaisuuden kilpailuista enkä tosiaan tiedä, mitä aion näiden kilpailuiden kanssa tehdä. Kipinä kilpailemista kohtaan kytee edelleen, mutta mitä todennäköisimmin pysyn vielä nämä kilpailut katsomon puolella. Kun treenimäärät eivät päätä huimaa on parempi pysyä vielä hetki sivussa, koska en halua lähteä alisuoriutumaan, koska tiedän pystyväni myöhemmin parempiin tuloksiin. Olen myös vasta saanut sinisen vyön, mikä omalta osaltaan tulee vaikuttamaan lopulliseen päätökseeni. Kuvittelen, että ensi kevään kilpailut olisivat minulle se kaikista parhain vaihtoehto, koska kevääseen mennessä olen ehtinyt treenaamaan säännöllisesti useamman kuukauden.

Hyvällä mielellä kohti syksyä

Päivästä riippuen väsyttää enemmän tai vähemmän, mutta siitä huolimatta mieleni on virkeä. Näyttää vihdoinkin siltä, että olen löytänyt tietynlaisen tasapainon elämässäni. Tästä on hyvä lähteä rakentamaan loppuelämäni kuntoa niin henkisesti kuin fyysisesti.

3 kommenttia:

  1. Mikä on sun salaisuutes ton painonhallinnan suhteen? Musta painonpudottaminen on suht helppoo mutta sitte kun on päässyt tavotteeseen niin miten sen painon saa pidettyy siinä toivelukemassa?? kyselee serkkusi Taru :}

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon, että salaisuus tässä asiassa piilee siinä, ettei lähde dieetille tai "pussikeittokuurille" vaan opettelee syömään ilman paperille kirjoitettuja ohjeita. Tätä opettelen tässä itsekin parhaillani! Dieetillä saisi painon nopeammin alaspäin, mutta tavoitteenani on nimenomaan oppia syömään oikein ja saada paino pysymään minun keholleni sopivissa lukemissa ilman jatkuvaa dieettiä. Tällä hetkellä syön silloin, kun on nälkä, mutta kuitenkin 4-5 kertaa päivässä valiten terveellisiä ruokia lautaselleni. Herkkupäivä on kerran viikossa, mutta silloinkaan en syö isointa karkkipussia tai suklaalevyä mitä kaupasta löytyy vaan syön esim. pienen pussin karkkia tai annoksen jäätelöä. Pyrin syömään herkkupäivän herkut yhdellä kertaa enkä napostele pitkin päivää ja syön muutoin terveellisesti. :-)

      Tämä on mullekin opettelemisen alla enkä tiedä oliko tästä sulle mitään hyötyä, mutta nämä ovat mun tämän hetkiset keinot painonhallinnassa. :-)

      Poista
  2. Mä haluun kans oppii syömään terveellisesti ilman dieettaamista ja ruokien punnitsemista. Oon niin hirveen perso kaikille herkuille! Varsinki makeet herkut om heikkous. Tässä sitä harjotellaan kans kovasti :)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.