24. kesäkuuta 2015

Resepti: elinvoimaa smoothiesta (G, M, V)

 Yhteistyössä Terranova Finland


Smoothie on erinomainen välipala ennen liikuntasuoritusta: ei liian raskas, mutta siitä saa energiaa vetää tiukemmankin treenin. Toki päivän aikaisempien aterioiden tulee olla kunnossa myös!

Itse tehostan välipalasmoothieni Terranovan Life Drink -jauheella *, mikä sisältää runsaasti kasviproteiinia, luomulaatuisia tuorepakastekuivattuja kasvi-, marja- ja sienijauheita, tiivistettyä täysruokaa ja muita luonnollisia ruuan aktiivisia ainesosia sekä ruuansulatusentsyymejä, maitohappobakteereja, rasvahappoja ja kuituja. Tutustu Life Drink -jauheeseen ja muihin Terranovan ravintolisiin täällä!



Tämän hetkinen lempparismoothieni syntyy seuraavista ainesosista:

- 1 annoskauhallinen (12g) Terranova Life Drink -jauhetta *
- ½ avokaado
- banaani
- 200g mustaherukoita
- n. 3dl vettä

Sekoita kaikki ainekset blenderissä samettiseksi juomaksi. Enjoy!


* Tuote saatu

11. kesäkuuta 2015

Do What Makes You Happy

Kaksi viikkoa sitten päättyi kuukauden kestänyt crossfitin On Ramp -kurssi. Niin, että mikä?

Lyhyesti sanottuna toiminnallista treeniä sekä oman kehon painolla että esim. levytangoilla. Crossfitissa sama treeni toistuu n. kahden kuukauden välein, eli tylsistymään päivittäin vaihtuvilla WODeilla ei pääse (workout of the day). Treenissä yhdistellään erilaisia painonnostoliikkeitä ja voimistelua, aerobisia suorituksia unohtamatta. Kuten BJJ, myös crossfit sopii kenelle tahansa lähtötasosta, iästä tai sukupuolesta riippumatta. Jokainen treeni voidaan muokata täsmälleen sinulle sopivaksi vastusta, toistomääriä ja intensiteettiä muuttamalla.

Kurssin päätyttyä liityin boxille, koska tämä tuntuu olevan se asia, mitä olen kaivannut BJJ:n rinnalle. Rakastan voimaharjoittelua, mutta crossfit on vienyt sydämeni korkean intensiteetin treeneillään. WOD kestää 60 minuuttia, mutta ei siitä koko aikaa paineta 100 lasissa vaan ensin lämmitellään, suoritetaan päivän tekniikka ja vasta tämän jälkeen on päivittäisen treenin aika.

Tällä hetkellä treenaan tasapuolisesti sekä BJJ:a että crossfittia. Crossfitin myötä olen löytänyt liikunnan ilon, mikä oli hetken aikaa kadoksissa - en enää tee asioita, koska on pakko vaan koska tykkään siitä, mitä teen!

Suunnitelmissani oli kilpailla heinäkuussa BJJ Summer Fightissa Hangossa, mutta en kisaa. Ai miksi? Koska ei kiinnosta. Toistaiseksi haluan vain treenata ilman minkäänlaisia paineita tai ennakko-odotuksia ja keskittyä voimaan hyvin.



Bloggaaminenkin tuntuu työläältä, kun ei ole selkeää (liikunta-/ kisa)tavoitetta.

Kahden lapsen kanssa on myönnettävä, ettei minulla yksinkertaisesti ole kapasiteettia treenata yhtä paljon kuin treenasin esikoisen synnyttyä. Toisaalta, olen huomannut, että voin henkisesti huomattavasti paremmin, kun olen tietoisesti vähentänyt liikuntaa ja keskittynyt ihan vaan vaikka nukkumiseen (silloin, kun se suinkin on mahdollista).